رسانه‎ها جلوی رانت‎خورای و اختلاس را می‎گیرند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان از رسانه و خبرنگار به عنوان چراغ هدایت مدیران یاد کرد و خطاب به آنها گفت: جامعه باید پای درس شما باشد، نقش‎تان در این زمینه بی‎بدیل و سازنده است، رسانه‎ها جلوی رانت‎خورای و اختلاس را می‎گیرند.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ علی‎اصغر طهماسبی امشب در آئین بزرگداشت 17 مرداد روز خبرنگار که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‎ها در حوزه‎های مختلف سیاست، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و تجارت وارد شود، آسیب‌های اجتماعی در کمین است رسانه‎ها می‎توانند برخی نقاط تاریک استان را شناسایی و حتی به مدیران مشاوره دهند.

وی در خصوص عدم توفیق برجام که از سوی برخی رسانه‎ها مطرح شد اشاره و تصریح کرد: برجام به فرجام رسید وضعیت‎مان این است اگر اتفاق نمی‎افتاد دولت پول پرسنل، یارانه‎ها را باید از کجا پرداخت می‎کرد، و یا نفت را چگونه بفروشد و چگونه کشتی‎ها به راحتی عبور و مرور کنند.

جامعه باید پای درس رسانه بنشیند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان بر لزوم وحدت جامعه و جناح‎های سیاسی تاکید کرد و افزود: سخنرانان سیاسی در 98 درصد استان‎های کشور طی سال‎های گذشته نتوانستند در محافل سخنرانی ورود کنند یا برخی استان‎ها نمی‎توانند کنسرت برگزار کنند، اما وحدت در استان گلستان و تعامل بین اقوام و مذاهب را باید به فال نیک گرفت، نقش رسانه‎ها در تعامل و هم‎افزایی مهم است.

طهماسبی با اشاره به اینکه ایران کشوری باتمدن و بافرهنگ است از بروز برخی بداخلاقی‎ها انتقاد و ابراز کرد: فرهنگ از ایران به غرب و اروپا انتقال یافته است، علوم، نجوم و علم پزشکی از ایران به سایر نقاط جهان توسعه یافته لذا زیبنده چنین کشوری نیست که به فلان فوتبالیست جهان فحش و ناسزا  داده شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه باید پای درس رسانه بنشیند، نقش رسانه و خبرنگار را بی‎بدیل و سازنده خواند و بیان کرد: باید از ظرفیت رسانه‎ها استفاده کنیم، شما جلوی رانت‎خواری و اختلاس را گرفتید و می‎توانید چراغ هدایت مدیران باشید.

در هر زمان از شبانه‎روز پاسخگوی خبرنگاران بوده و هستیم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه در دعوت از رسانه‎ها برای شرکت در جلسات خبری، سیاه و سفید نکردیم و در هر زمان از شبانه‎روز پاسخگوی خبرنگاران بوده و هستیم، گفت: 78 کارگروه در استان داریم که در طول سال برای 156 مناسبت ملی و مذهبی برنامه‎ریزی می‎کنیم.

طهماسبی با اشاره به اینکه برخی مناسبت‎ها در هم تنیده شده است، افزود: به برکت مناسبت‎های ملی، مذهبی و دینی، یادواره‎های شهدا و راهیان نور در مقابل هجمه‎های ضدفرهنگی دشمن ایستادگی کردیم.

وی با اشاره به مولفه‎های امنیتی در استان گلستان اظهار کرد: اقوام و مذاهب جزو مولفه‎های امنیتی است باید مراعات یکدیگر را کنیم، اینکه می‎گوییم تشویش اذهان نکنید آیا دیدگاه امنیتی است؟ اگر می‎گوئیم فحش و ناسزا ندهید آیا این دیدگاه امنیتی است؟ اگر اشتباه می‎کنیم بگوئید تا تصحیح کنیم.

در استان به یک وفاق اجتماعی رسیدیم/ در حوزه سیاسی چالش وجود ندارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان همچنین به اهمیت روز خبرنگار پرداخت و گفت: همه روزها، روز خبرنگار است، خبرنگاران در کنار مسئولان هستند، ما در کشور و استان به یک وفاق اجتماعی رسیدیم که این برای ما مهم است مسؤولان قوا نیز با یکدیگر رابطه حسنه دارند.

طهماسبی با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی چالش وجود ندارد، افزود: باید به دولت کمک کرد، گاهی برخی فکر می‎کنند با مطالب‎شان دولت را می‎کوبند در حالی که نظام را هدف گرفتند، اینها دولت را ناتوان جلوه دادن نیست بلکه ناتوان نشان دادن نظام است.

وی با بیان اینکه دشمن از تفرقه به نفع خود استفاده می‎کند بر لزوم وحدت تاکید کرد و از رسانه‎ها خواست تا به عنوان ابزاری نقش‎آفرین در همگرایی به درستی ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار فارس، در پایان این مراسم از اصحاب رسانه عضو خانه مطبوعات استان گلستان خواسته شد تا ساعت 10 صبح روز دوشنبه 18 مردادماه با مراجعه به این تشکل صنفی و تکمیل مدارک خود ضمن دریافت کارت عضویت از هدیه خود برخوردار شود، با ارائه کارت عضویت خانه مطبوعات از 18 الی 20 مردادماه مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی خدمات رایگان به اعضای خانه مطبوعات می‎دهند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه