"میراث فرهنگی" به تعهدش در فاضل آباد عمل نکرد/ پل گلریز در انتظار دیده شدن

شهردار فاضل آباد پل گلریز را نماد تاریخی و ارزشمند این شهر توصیف کرد و گفت: بعد از گذشت ۲ سوال از امضای تفاهمنامه بازسازی و مرمت پل تاریخی گلریز، میراث فرهنگی گلستان هنوز به تعهداتش عمل نکرده است.

به گزارش زرین نامه؛ محسن سمیعی در نشست با خبرنگاران بیان کرد: بعد از تخریب پل تاریخی محله گلریز در سیلاب سال ۹۳، تفاهمنامه ای بین اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان و شهرداری فاضل آباد امضا شد که طی آن هر کدام بخشی از کار بازسازی و مرمت  پل را عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه شهرداری پروژه دیواره چینی و استحکام پل را انجام داد، اظهار کرد: اجرای پروژه سنگ فرش و نورپردازی پل به عهده میراث فرهنگی بود‌، اما بعد از گذشت ۲ سال، خردادماه سال جاری اعلام کرد که برای انجام تعهداتش در پل تاریخی گلریز اعتبار ندارد.

سمیعی پل تاریخی محله گلریز را یک ظرفیت گردشگری دانست و گفت: ساخت پارک خطی با عرض حدود ۴ متری دو طرف پل در برنامه شورای شهر و شهرداری قرار دارد که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

جاده سلامت در فاضل آباد احداث می شود

شهردار فاضل آباد در بخش دیگری از صحبت های خود از احداث جاده سلامت در این شهر خبر داد و گفت: طی رایزنی های اولیه با شرکت نفت شمال کشور، موافقت شد جاده نفت در قسمت جنوبی فاضل آباد به طول یک هزار و ۷۰۰ متر به جاده سلامت تبدیل شود.

وی با اشاره به این که این جاده در امتداد جاده سلامت علی آباد کتول قرار دارد، افزود: در این پروژه بلواری با عرض ۴ متر برای حفاظت از لوله های نفت ساخته و چمن آرایی می شود و در دو طرف آن برای تردد شهروندان، پیاده رو می سازیم.

سمیعی با بیان این که شهروندان حوالی خط لوله نفت به دلیل آسفالت نبودن این جاده، گرد و غبار زیادی را متحمل می شوند، تاکید کرد: تا پایان عمر دوره چهارم شوراها تلاش می کنیم جاده سلامت در این مسیر ساخته شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه