پیشرفت و توسعه کشور با تحول در بخش صنعت محقق می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با تاکید بر توجه ویژه به بخش صنعت گفت: هیچ مملکتی به رشد و توسعه نخواهد رسید مگر آنکه در بخش صنعت حرکت کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ حسینقلی قوانلو در مراسم روز ملی صنایع کوچک در محل شهرک صنعتی آق‌قلا اظهار کرد: اگر امروز در کشور شاهد تحولاتی هستیم به خاطر اجرای یکسری برنامه تحول بخش در بخش صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط استان، 317 واحد با 423 میلیارد تومان را مورد حمایت قرار دادیم و 637 واحد تولیدی و طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 728 میلیارد تومان به بانک‌ها برای ارائه تسهیلات معرفی شده است.

قوانلو بیان کرد: زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید رتبه ارزش افزوده استان در بخش صنعت 27 بود و اکنون بعد از گذشت سه سال رتبه گلستان در میان 31 استان کشور 21 است.

وی با بیان اینکه استان با ظرفیتی که دارد باید در بخش ارزش افزوده صنعت جزو 15 استان اول کشور باشد ابراز امیدواری کرد: با تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون تغییر و تحول عظیمی در منطقه محروم آق‌قلا، گمیشان و بندرترکمن باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: اگر امروز دولت در بحث کنترل تورم و رشد اقتصادی موفق عمل می‌کند به دلیل امیدی است که در صنعتگران وجود دارد و انتظار می‌رود در طرح تسهیل و رفع موانع تولید 3 هزار و 420 اشتغال جدید به وجود بیاید.

قوانلو با اشاره به رشد مثبت در بخش مسکن گفت: در سه سال گذشته صنعتگران با فشار ناشی از کاهش رشد در بخش مسکن مواجه بودند اما در سال جدید بخش مسکن رشد مثبتی داشته است و معتقدیم ساختمان با حرکت خود، موجب تحرک در صنایع دیگر همچون تولید آجر، شن و ماسه می‌شوند که به تبع آن بخش مسکن از رکود خارج خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه