دبستان طاها؛ آموزش برتر، فردای بهتر+ تصاویر

حسین زنگانه مؤسس پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی پسرانه طاها علی آباد کتول با اشاره به تجربه چندین ساله خود در آموزش و پرورش، گفت: هدف ما در « پیش دبستانی و دبستان طاها»، توجه به همه ی ابعاد آموزش و پرورش برای ایجاد انقلابی کیفی در عرصه تربیت و آموزش دانش آموزان ابتدایی است.

به گزارش زرین نامه؛ تابستان امسال بنر های شهر بیشتر در انحصار تبلیغات مدارس غیر انتفاعی در سطوح و پایه های مختلف تحصیلی هستند و مدیران و موسسان با ارائه طرح و مختصات مدرسه خود در صدد جذب بیشتر دانش آموز هستند. در واقع امسال تاسیس مدارس غیر دولتی به نسبت سال های گذشته دارای رشد چشمگیری بوده است. هر چند افزایش مدارس غیر دولتی و رقابت آموزشی در شهر شاید در افزایش کیفی آموزش و یادگیری موثر باشد. 

Hosseinzanganeh

یکی از مدرسه های غیر دولتی تازه تاسیس شهرستان پیش دبستان و دبستان پسرانه طاها است که اهداف و برنامه های خاصی را دنبال می کند. به همین منظور گفت و گویی با حسین زنگانه کارشناس آموزش ابتدایی با 28 سال سابقه آموزشی و اجرایی و کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی و موسس پیش دبستان و دبستان غیر دولتی پسرانه طاها در خصوص مدرسه های غیر دولتی  و ویژگی های مدرسه طاها انجام داده ایم.

taha1

هدف شما از تاسیس مدرسه غیر دولتی چیست؟

1_  ارتقأ سطح کیفی آموزش و پرورش در شهرستان.

 2_برطرف نمودن دغدغه های خانواده ها در خصوص کیفیت آموز ش و پرور ش فرزندانشان با انجام آموزش مطلوب و ارائه فعالیت های نوین 

 3_توجه ویژه به مهارت های زندگی و اجتماعی و تربیت شهروندان با مسولیت پذیری بالا

4-تقویت قوه خلاقیت.تخیل .حس پرسشگری

 5- ارائه خدمات آموزشی مطلوب و آموزش هوشمند در تمام پایه های تحصیلی دوره دبستان

taha1

مدرسه طاها چه ویژگی های دارد که خانواده ها مجاب به ثبت نام فرزندان شان در این مدرسه شوند؟ 

1- استفاده از نیروهای با انگیزه و متخصص و مجرب

 2-استفاده از نرم افزار های نوین آموزشی 

3- هوشمند سازی تمامی کلاس ها 

4-ثبت نام درهر کلاس حداکثر 15نفر جهت ارتقاء کیفیت آموزش 

5-ایجاد فضایی شاد و مفرح برای دانش آموزان  و انجام فعالیت های فوق برنامه 

taha1

منظور از مدرسه های هوشمند چیست؟

 استفاده از ابزارهای کمک آموزشی  ویدئو پرژکتور و تخته هوشمند و رایانه در کلاس و استفاده از نرم افزارهای نوین آموزشی و پخش فیلم های آموزشی و....

تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی (و به طور خاص مدارس) را چگونه ارزیابی می کنید؟ 

در مدرسه ها، طرح درس معلم شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها، برنامه های درسی، سؤالات ،تمرین های اضافه، امتحانات ، کلاس و ... می شود. اما در مدرسه های چندرسانه ای علاوه بر این موارد، معلم از مواد آموزشی چندرسانه ای شامل فیلم، عکس، صدا، اسلاید و ... استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری آموزش را ارتقا بخشد. اما ذکر این نکته ضروری است که هیچگاه فن آوری نمی تواند جایگزین معلم و مواد آموزشی شود بلکه فن آوری های نوین در کنار روش های آموزشی می توانند در یادگیری بهتر مطالب موثر باشند و توجه صرف به این تجیهزات به هیچ عنوان صحیح نیست.  

taha1

چه برنامه هایی برای مدرسه طاها در نظر گرفته اید؟

درعرایضم برنامه های مدرسه را اشاره کردم تلاش ما این است که انقلابی کیفی در عرصه آموزش و پرورش ایجاد کنیم با شناختی که از امور آموزش و پرورش و نیازهای دانش آموزان و دغدغه های خانواده ها دارم.

ما اصلاً قصد نداریم دانش آموزان را در یک محیط پاستوریزه و ایزوله از محیط اجتماع جدا کنیم. بلکه شبیه سازی جامعه واقعی که بچه ها و والدین آن ها در آن زندگی می کنند از اهداف این مدرسه است. 

در واقع آشنا ساختن دانش آموزان با واقعیت های جامعه و تغییر نگاه دانش آموزان یکی از اهداف روان شناختی این مدرسه است

taha1

نقش مشاور و جایگاه مشاور را در مدرسه طاها چگونه ارزیابی می کنید؟

در خصوص مشاوره تحصیلی باید گفت مشاور به دانش آموز کمک می‌کند تا با کسب اطلاع از ویژگی ها و توانمندی های خود، شناخت رشته‌ها و شرایط حاکم بر جامعه تصمیم مناسبی در مورد نحوه درس خواندن بگیرد.

مشاور تلاش می‌کند علاوه بر اینکه دانش آموز را از جنبه‌های مختلف هوشی، استعداد و علایق شناسایی کند،  این شناخت را با شناخت های خود دانش آموز درهم می‌آمیزد و به دانش آموز کمک می کند تا با در نظر گرفتن مقررات وضع شده و جمیع شرایط جامعه،  اقدام به تصمیم گیری منطقی و دور از احساس کند.

البته در مشاوره تحصیلی شناسایی برخی از ویژگی های دانش آموزان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. این ویژگی ها عبارتند از: میزان بهره هوشی، نمرات تحصیلی، تعیین نقاط قوت و ضعف در دروس مختلف، بررسی علاقه ها و استعدادهای دانش آموز در زمینه رشته‌ها و شغل های مختلف. 

مشاور گاهی اوقات برای شناسایی این خصوصیات از آزمون هایی نظیر تست هوش، آزمون رغبت سنج و آزمون های سنجش استعداد کمک می‌گیرد.  

ما در پیش دبستان و دبستان غیر دولتی پسرانه طاها  قصد داریم با استفاده از تجارب مشاوران راه را برای رسیدن به افق های تازه هموار سازیم و آموزش برتر و رسیدن به  فردای بهتر شعار ماست.

taha1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه