مخالف جذب غیربومی‌ها در نیروگاه علی‎آبادکتول هستم / کوتاهی مسئولان در رفع آسیب‎دیدگی آبشار کبودوال

زرین نامه: نماینده علی‎آبادکتول در مجلس گفت: از به‌کارگیری و جذب نیروهای غیربومی استان در نیروگاه برق این شهرستان به شدت مخالف هستیم.

به گزارش زرین نامه، رحمت‎الله نوروزی شامگاه یک‎شنبه نخستین نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در سالن روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول در مورد نیروگاه برق علی‎آبادکتول اظهار داشت: احداث نیروگاه برق در این شهرستان یکی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نهم بوده است اما از بکارگیری و جذب نیروهای غیربومی استان در این نیروگاه به شدت مخالف هستیم زیرا رتبه بیکاری ناقص استان 28 درصد است وقتی نیروهای خبره و متخصص در استان داریم چرا از نیروهای غیربومی استفاده می‎شود باید نیروهای بومی استان جذب شوند.

گندم کشاورز خودمان را با قیمتی پایین‎تر از خارج خریداری می‎کنند

وی همچنین با ابراز گله‎مندی از بی‎توجهی به بخش کشاورزی استان تصریح کرد: امسال را مقام معظم رهبری سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری کرده‎اند چرا باید گندم را با قیمت بالای 730 تومان از خارج وارد کنیم اما از کشاورز خودمان با قیمتی پایین‎تر از این خریداری کنیم.

نماینده علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امسال گندم را از 550 تومان تا 630 تومان قیمت‎گذاری کرده‎اند در صورتی که قیمت واقعی آن بالای یک هزار تومان است.

نوروزی تاکید کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده لازم است دولت از کشاورزان حمایت کند زیرا دیگر کشاورزی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

کشاورزی یکی از مولفه‎های اصلی اقتصاد مقاومتی است

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی بر اساس نگاه حضرت امام(ره) اساس استقلال اقتصادی کشور است همین بخش یکی از مولفه‎های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

نوروزی تصریح کرد: اگر می‎خواهیم از اتکا به صادرات نفت رهایی پیدا کنیم باید به کشاورزی بها دهیم و حمایت از آن را جدی بگیریم.

مشکلات زیست‎محیطی نیروگاه برق علی‌آبادکتول پیگیری می‎شود

نماینده علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات زیست‎محیطی نیروگاه برق علی‌آبادکتول اذعان داشت: اقدامات و مکاتباتی برای حل آن صورت گرفته و قرار است کارشناسان به محل اعزام و ضمن بررسی و پیگیری‎هایی را انجام و نتیجه را اعلام کنند.

نوروزی از قول و وعده مسئولان برای کمک به اجرای طرح اطفا حریق در این شهرستان و طرح ساماندهی خسارت سیل به علی‎آبادکتول خبر داد و اذعان کرد: با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان مبلغ 22 میلیارد ریال بابت خسارت سیل جذب شده است.

وی افزود: نمایندگان پنج کمسیون مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص در استان حاضر شدند و جمع‎بندی‎های خوبی انجام دادند که امیدواریم بتوانیم در اعتبارات سال 1392 اعتباری را برای استان جذب کنیم.

وقوع 6 سیل در شهرستان علی‎آبادکتول

نماینده علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از فروردین تا شهریور امسال شاهد شش سیل در این شهرستان بوده‎ایم که خسارت زیادی را به بار آورده است.

در خصوص رفع آسیب‎دیدگی آبشار تمام خزه‎ای جهان کوتاهی شده است

نوروزی در خصوص آسیب‎دیدگی آبشار تمام خزه‎ای جهان در آبشار کبودوال گفت: در این زمینه با اقدامات صورت گرفته مبلغ 200 میلیون اختصاص یافته که بخشی به شرکت آب منطقه‎ای استان و بخشی دیگر نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اختصاص یافته است ولی متاسفانه در این خصوص کوتاهی صورت گرفته و ما نسبت به آن گله‎مند هستیم.

وی اذعان داشت: در آستانه تعطیلات نوروزی گردشگران و مسافران زیادی از سراسر کشور به این شهرستان سفر می‎کنند انتظار داریم برای رفع این مشکل از سوی دستگاه‎های اجرایی مرتبط اقدامات فوری صورت گیرد.

رسانه‎ها محرومیت گلستان با شاخص‎های کشوری مقایسه و اطلاع‎رسانی کنند

نماینده علی‎آبادکتول خطاب به اصحاب رسانه گفت: یکی از خواسته‎های من از شما این است که از تمام توان خود برای معرفی جاذبه‎ها استان و این شهرستان استفاده کنید، فقر و محرومیت را در سطح استان با شاخص‎های کشوری مقایسه و اطلاع‎رسانی کنید زیرا این کار می‎تواند نقش بسیار موثری را ایفا کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه