تاریخ به رشادت‌های شهدا افتخار می‌کند/ ایمان رمز پیروزی ما در جنگ هشت ساله بود

فرمانده سابق سپاه قزوین گفت: امروز بعد از ده‌ها سال مردم ایران به آن هشت سال دفاع مقدس افتخار می‌کنند که جوانانشان با خون خود حتی یک وجب از خاک وطن را به دشمن نداده و از ایمان و اعتقاد و ناموس خود دفاع کردند.

به گزارش زرین نامه؛ سیروس صابری شامگاه پنجشنبه در اولین یادواره شهدای اطلاعات استان گلستان که در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار شد اظهار کرد: در سال‌های انتهایی هشت سال دفاع مقدس تمام کشورهای متحد با رژیم بعث عراق تلاش می‌کردند تا جنگ پیروز نداشته باشد و با همان قطعنامه کار تمام شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال‌های نخست آغاز جنگ، تمامی کشورهای متحد عراق گمان می‌کردند که صدام پیروز جنگ است و با همین نگاه به صورت تمام قد از وی دفاع می‌کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما در زمان جنگ با عراق کامل تحریم بودیم و حتی امکانات اولیه برای جنگیدن نداشتیم و باید ببینیم که این رزمندگان و شهداء و جانبازان چه کردند که دشمن در سال‌های انتهای جنگ تلاش می‌کرد که هر چه زودتر جنگ به گونه‌ای تمام شود که صدام شکست نخورد.

صابری با بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس، بیان کرد: هیچگاه آن جوانی را که با صورت ترکش خورده به سمتم آمد و با آنکه به شدت مجروح بود از من می‌پرسید آیا امام خمینی(ره) از من راضی است را فراموش نخواهم کرد.

وی اضافه کرد: این جوان که با تلاش فراوان به جبهه آمده بود و آنقدر عاشق جهاد بود که حتی سختی جنگ را در دلش نرم کرده بود، حتی در بدترین شرایط جسمی نیز به فکر رضایت ولی‌فقیه خود بود و می‌گفت که حال که نمی‌تواند دیگر بجنگد آیا ولی فقیه از او راضی است یا خیر؟

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آن زمان جوانان ما چه نیرویی داشتند که روزی در مناطق سرد و سخت کوهستانی کردستان می‌جنگیدند، چند روز بعد به جبهه‌های گرم جنوب اعزام می‌شدند و گاهی با چند روز آموزش و استراحت به غواصی ماهر تبدیل می‌شدند و در اروند و کرخه عملیات می‌کردند.

صابری گفت: هیچ نیرو و آموزشی نمی‌تواند یک فرد را به نیرویی نترس و زبده تبدیل کند مگر آنکه دارای ایمان و اعتقادی قوی و راسخ باشد و رزمندگان ما تربیت‌یافته مکتب اهل بیت(ع)، امام حسین و عاشورا بودند.

وی با اشاره به اجرای سخت‌ترین ماموریت‌ها در ساعات شب در جبهه‌های حق علیه باطل اضافه کرد: بسیاری از کارشناسان نظامی بر این اعتقادند که عملیات در شب یکی از سخت‌ترین اقدامات نظامی است که نیروهای خاص می‌توانند اجرای عملیات نظامی کنند اما رزمندگان جوان و با ایمان ما با کمترین آموزش‌های نظامی عملیات می‌کردند و پیروز می‌شدند.

صابری تاکید کرد: جوانان ما بخاطر اعتقادی که داشتند نه تنها از شهادت نمی‌ترسیدند بلکه با توکل به خداوند و با تبعیت از فرمانده مستقیم عملیات، جهاد در راه خدا را در شب و روز اجرایی می‌کردند.

فرمانده سابق سپاه قزوین با اشاره به اینکه بسیاری از رزمندگان پس از مجروح شدن حتی طاقت بودن در بستر بیماری را نداشتند و بلافاصله خود را به خط مقدم می‌رساندند، گفت: در برخی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس، همین جوانان و شهدای اطلاعات، یک یا دو سال اقدام به شناسایی منطقه عملیاتی می‌کرده و چشم و گوش بینا و شنوای فرماندهان بودند.

صابری گفت: امروز بعد از ده‌ها سال مردم ایران در یادواره‌های شهدای خود حاضر می‌شوند و به آن هشت سال دفاع مقدس افتخار می‌کنند که جوانانشان با خون خود حتی یک وجب از خاک وطن را به دشمن نداده و از ایمان و اعتقاد و ناموس خود دفاع کردند.

 وی اضافه کرد: با آنکه چند ده سال از آن دفاع مقدس می‌گذرد اما هنوز همه ما تابع ولایت فقیه هستیم و به تک تک افتخارآفرینی‌های جوانانمان در دوران دفاع مقدس می‌بالیم.

صابری در پایان ابراز کرد: دنیا خیلی زمان طولانی ندارد و روزی همه ما باید در قیامت پاسخگوی اعمال و رفتارمان باشیم و از خداوند می‌خواهم که کاری کنیم که نسل‌های آینده زمانی که تاریخ کشورمان را ورق می‌زند به اقدامات ما افتخار کند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه