60 درصد مددجویان توانمندی انجام کسب و کار دارند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با اشاره به رویکرد توانمند سازی مددجویان تحت پوشش این نهاد، گفت: بیش از 60 درصد از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در صورت حمایت، ظرفیت کار و کسب را دارا هستند.

به گزارش زرین نامه؛ امان اله حسین پور در دیدار با امام جمعه علی آباد کتول، عنوان کرد: رویکرد و جهت گیری کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است و در این راستا به بستر مناسب، ارائه تسهیلات و مشاوره شغلی همراه با نظارت نیاز دارد.

وی به حجم بالای وجود نیازمند و تولید فقر در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه تولید فقر در جامعه از راه های مختلف رو به افزایش است و در این ارتباط عزم جدی و همگانی سازمان ها، ادارات و خیرین نیکوکار را می طلبد.

دبیر ستاد زکات استان گلستان با تاکید بر اینکه کمیته امداد در گام اول خواستار پرداخت زکات همگانی و فراگیر مودیان زکات است، اظهار کرد: کمیته امداد در گام دوم با فرهنگ سازی توسط مبلغین و روحانیون و جمع آوری یک پارچه زکات نسبت به رفع مشکلات معیشتی محرومین اقدام می کند.

حسین پور زکات را عامل دست یابی به اهداف عام المنفعه و رفع نیازهای اقتصادی نیازمندان دانست و گفت: تشکیل شورا، اخذ نظر مودیان زکات، حرکت منسجم به همراه فرهنگ سازی از برنامه های ستاد زکات است تا نیازهای اقتصادی نیازمندان رفع شود.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی، امام جمعه علی آباد کتول و رییس ستاد زکات با بیان اینکه در موضوع زکات روشنگری باید صورت گیرد، اذعان داشت: مردم بایستی به اهمیت پرداخت زکات آگاه شوند، موضوع زکات تشریفاتی نیست بلکه موضوع جدی دین و شریعت است که زمینه های آن در بین مردم وجود دارد و جزء اعتقاد مردم است و با کمی روشنگری میتوان به آن دست یافت .

احمد تجری مفرد فرماندار شهرستان علی آباد کتول و قائم مقام ستاد زکات نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت اقتصادی مطلوب کشاورزان گفت: روحیه دولت، روحیه کمک به محرومین و مستمندان است و امر زکات، امری حکومتی و مبارک است و بایستی بسترها و فرهنگ سازی لازم در این موضوع انجام شود.

Komitez1

Komitez1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه