تهیه رادار در گلستان را به صورت جدی پیگیری می‎کنیم

استاندار گلستان گفت: بحث تهیه رادار موضوعی است که باید به صورت جدی در استان گلستان آن را پیگیری کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: باز کردن برخی رودخانه‎ها و تبدیل کردن آن به زاینده رودهای کوچک کارهایی است که باید در استان انجام شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان صدها زاینده‎رود در دل خود دارد، گفت: در گذشته اقداماتی صورت گرفته که بهره‎بری از رودخانه‎ها را سخت‎تر کرده به طوری که برخی‎ خانه‎ها در شهرها در فاصله‎ای کمتر از نیم‎متر از رودخانه‎ها ساخته شده است.

*تهیه رادار در استان گلستان را به صورت جدی پیگیری می‎کنیم

استاندار گلستان با بیان اینکه در طرح مدیریت بحران استان گلستان تبیین شده که کمتر مورد ملاحظه قرار گرفته است، افزود: بحث تهیه رادار موضوعی است که باید به صورت جدی در استان گلستان آن را پیگیری کنیم.

صادقلو ابراز داشت: در مدیریت بحران استان گلستان سامانه تجهیز که فوریت نقل و انتقال را در بحران ایجاد کند باید مورد پیگیری قرار بگیرد و نیاز است حتما ایستگا‎ه‎های شاهد را در استان گلستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید تصور کنیم که دولت می‎تواند نسبت به همه کمبودها پاسخگو باشد و باید مردم‌سپاری در امور صورت بگیرد، ابراز داشت: باید بیندیشیم چه بسته اقدام و عمل در برنامه‎های بحران در نظر بگیریم که نقش مردم در آن دیده شود.

استاندار گلستان ابراز داشت: ظرفیت اطلا‎ع‎رسانی و صدا و سیما در مسئله مدیریت بحران حائز اهمیت است و باید مسائل بحران و حادثه‎ها در حد و اندازه خود در جامعه اطلاع‎رسانی‎ و تبیین شود.

*آباد کردن افکار عمومی تخریب شده توسط فضای مجازی کاری بسیار سخت است

صادقلو با بیان اینکه بحران تعریف خود را دارد نباید با حرف‎ها بیش از اندازه برخی مسائل را بزرگ‎نمایی و تبلیغ کنیم، ابراز داشت: در بیان مسائل بحران باید بسیاری از جامعیت‎ها را در نظر بگیریم.

صادقلو به شایعات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ضعف زیرساختی در کنترل و مدیریت فضای مجازی به خصوص تلگرامی در تمامی استان‎ها وجود دارد و باید نسبت به مدیریت آن چاره‎اندیشی شود چرا که آباد کردن افکار عمومی تخریب شده در فضای مجازی با شایعات کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه در استان شورای هماهنگی شهرستانی وجود دارد و در زمان مقتضی حتما شکل می‎گیرد، گفت: در گذشته از رسانه‎ها اعلام کردیم به زیرساخت‎های استان گلستان یک میلیارد تومان خسارت وارد شده است و این بدون در نظر گرفتن بخش کشاورزی بود که با در نظر گرفتن آن، خسارت سیل در استان گلستان میلیاردی است./ فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه