کمبود 27 هزار کلاس درس در سطح مدارس ابتدایی گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه تقاضا برای بهره‌گیری آموزش با کیفیت در استان زیاد است گفت: در حال حاضر در سطح استان 27 هزار معلم و کلاس درس در پایه ابتدایی کمبود وجود دارد.

به گزارش زرین نامه؛ نصرالله کشیری در همایش سراسری مدیران مدارس شهرستان گرگان اظهار کرد: در حال حاضر که شاهد تغییر ساختار آموزش و پروش هستیم وظیفه منابع انسانی در خصوص ارتقای کیفیت آموزشی بیشتر از قبل احساس می‎شود بنابراین باید وضعیت موجود را با رفتاری انعطاف‌پذیر و چابک مدیریت کنیم.

وی با اشاره به افزایش بهره‎وری منابع انسانی تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش منابع انسانی افزایش و ارتقا مهارت معلمان است با توجه به اینکه کتاب‌های پایه دهم تغییر کرده است برای تدریس در این پایه معلمان باید آموزش و مهارت لازم را اخذ کنند و معلمانی که در پایه دهم کلاس‎های مربوط برای آموزش را طی نکرده‌اند حق تدریس در این پایه را ندارند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین در برنامه ششم توسعه باید انجام شود، خاطرنشان کرد: به لحاظ ذهنی باید مبانی سند تحول بنیادین را بشناسیم و به آن مسلط باشیم در واقع سند تحول ظرف بزرگی است و برای اینکه هر کسی مسیر روزمره خود را توجیح نکند زیرنظام‌های سند در سند تحول بنیادین تعریف شده است.

* تشکیل شورای بازگشایی مدارس 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان گرگان شاخص منابع انسانی، فضا و ساختار سخت‌افزاری، محتوا و منابع درسی، ساختار سازمانی و مدیریت را برخی از شاخصه‎های کلیدی سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: سند تحول بنیادین، برنامه سند تحول مبدأ و اثربخشی تمام فعالیت‌های ماست و برای تحقق سند تحول باید حوزه‎هایی از جمله منابع سخت‌افزاری مدیریت منابع درسی و ... تغییر کند.

کشیری با اشاره به تشکیل شورای بازگشایی مدارس مهرماه 1395 خاطرنشان کرد: اهداف این شورا شامل آماده‎سازی، زیباسازی، شاداب‎سازی برای برگزاری جشن بازگشایی مدارس است به نحوی که منظور شاداب‎سازی فقط آراستگی ظاهر نباشد بلکه به شیوه ارتباط دانش‎آموزان با مربیان و معلمان و بالعکس نیز پرداخته شود./ فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه