توسعه صنعت گردشگری در علی آباد کتول اهمیت ویژه دارد

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت بخش گردشگری از بخش کشاورزی در علی آباد کتول بیشتر احساس می شود بنابراین توسعه صنعت گردشگری در شهرستان اهمیت ویژه دارد.

به گزارش زرین نامه؛ اسدالله قره خانی در نشست خبری با خبرنگاران در علی آباد کتول با اشاره به اینکه موقعیت این شهرستان قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد، عنوان کرد: در شهرستان طرح های ساخت تله کابین، آرایشی از فواره های زیبا بر روی سد کبودوال، باغ پرندگان، میدان اسب دوانی و بازار بزرگ نیاز است، صحبت ها شده و منتظر یک سرمایه گذار خوب هستیم، تا علی آباد کتول به جزیره کیش دیگری تبدیل شود چون این شهرستان این قابلیت را دارد.

وی با بیان اینکه صنعت توریسم و گردشگری جایگاه ویژه ای در استان گلستان دارد، تشریح کرد: در استان از لحاظ توریسم فرهنگی، موسیقی، لباس، غذا و گویش غنی هستیم و می توانیم جشنواره های متفاوت و برنامه های فرهنگی و موسیقیایی با حضور هنرمندان استانی و کشوری برگزار کنیم، به این منظور بستر تبلیغات و امکانات لازم برای جذب توریست باید فراهم شود.

لزوم احداث پروژه های صنعتی و تجاری در علی آباد کتول

قره خانی با اشاره به اینکه باید پروژه های صنعتی و تجاری در علی آباد کتول احداث شود، اظهار کرد: نیروگاه برق علی آباد کتول 72 میلیارد ریال مالیات بر درآمد داشته که به دولت پرداخت کرده است و آبادانی شهر نیز با پرداخت مالیات انجام می گیرد. به دلیل کشاورزی بودن منطقه و عدم تعلق مالیات به محصولات کشاورزی، بنابراین پروژه هایی مانند پتروپالایش و صنعت پاک باید اجرایی شود. 

دست درازی به چشمه های آب دهنه زرین گل یک فاجعه زیست محیطی

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی دست درازی به چشمه های آب دهنه زرین گل را یک فاجعه زیست محیطی و حقوقی مردم دانست و تصریح کرد: باید جلوی دست درازی ها را گرفت و آب های داخلی را حفظ و کشاورزی را مدرنیزه کنیم و از آبیاری غرقابی فاصله بگیریم تا شرایط کمبود آب بهبود یابد.

قره خانی درباره عرف بین الملل در زمینه مرزها، عنوان کرد: در مناطق کوهستانی خط الراس و در دریا خط القعر مرز است ولی متاسفانه حق و حقوق ما را پایمال کردند و مرز را در مناطق چشمه ها، جنگل سرخداری و جنگل ابر بر روی کاغذ به پایین کشیدند.

پروژه پتروشیمی گلستان مدیریت قوی می خواهد

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در جواب به این پرسش که تکلیف طرح پتروشیمی استان گلستان چه می شود، عنوان کرد: این طرح عنوان دولتی داشت در حالی که دولت تنها 13 درصد سهیم و مابقی آن در دست سهامداران بود. در هیئت موسس حدود 300 نفر و در بخش عمومی 92 هزار نفر عضو داشت. هیئت مدیره ای از همان اعضای هیئت موسس تشکیل شد که افراد توانمندی نبودند و سهام بالا رفت ولی سرمایه گزاری قلیل بود.

قره خانی درباره اقداماتی که آن زمان برای پیشبرد پروژه پتروشیمی گلستان انجام شده بود، اظهار کرد: با بانک ملت و مرکزی رایزنی کردیم و مصوب شد 270 میلیون یورو وام پرداخت کنند ولی آن ها به مدیران کم تجربه پروژه اطمینان نکردند.

وی درباره راهکار پیشرفت پروژه پتروشیمی گلستان، افزود: شرکت های خوش نامی همچون قدیر، گسترش و نوسازی ایران، همپا، لردگان، زنجان و گلستان را پای کار بیاوریم و آن ها را سهیم کنیم تا مدیریت کنند و میزان حجم سرمایه و نوع تولید را برآورد کنیم در غیراینصورت اگر به نتیجه برسیم که توجیه اقتصادی ندارد باید به دنبال تولید محصول دیگری برویم.

قره خانی با ابراز تاسف به وضعیت بیمارستان های دولتی استان گلستان، اذعان داشت: به دلیل مدیریت نامناسب و انتصاب مدیران از استان های دیگر در حوزه بهداشت و سلامت گلستان بیمارستان های دولتی در وضعیت اسف باری قرار دارند و همچنین پزشکان با تجربه از استان گلستان کوچ می کنند.

وی ادامه داد: طرح بیمارستان بیماران سرطانی مطرح شد و با وجود تعدد بیماران سرطانی در گلستان، متاسفانه این طرح به استانی دیگر داده شد.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به 2 بخش اساسی و تاثیر گذار بر حل معضل بیکاری در منطقه اشاره کرد و گفت: اگر منطقه آزاد تجاری اینچه برون و توسعه کشاورزی در کشت گلخانه ای اجرایی شود، معظل بیکاری منطقه برطرف می شود.

قره خانی به 2 مورد که سبب ضعف در انجام وظیفه نمایندگان مجلس استان گلستان می شود اشاره کرد و افزود: اول اینکه بر ما پوشیده نیست که استان گلستان در مواردی دچار عقب ماندگی است و این موجب می شود که انرژی بیشتری نمایندگان صرف کنند، دوم اینکه مردم خوبمان برای رفع گرفتاری ها شخصی و عمومی در هر زمانی خواهان پاسخگویی سریع نماینده خود هستند که این ما را از قانون گذاری در مجلس دور می کند.


نمایندگان، استاندار و فرمانداران یکدل باشند

وی با اشاره به اینکه نمایندگان، استاندار و فرمانداران باید برای آبادانی شهر ها یکدل باشند، اذعان داشت: اگراین هماهنگی و یکدلی از جانب کسی تهدید شود باید از سمت خود برداشته شود و برای این کار ابتدا باید توانایی مدیریت آن بررسی شود. نباید سبب تزلزل جایگاه مدیریتی شویم و تنش ایجاد کنیم کماکان که در دوره قبل از اختلافات رنج بردیم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه