مجلس مانع دریافت حقوق های نجومی می شود

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دنبال کوتاه کردن دست درازی های مدیران دولتی از بیت المال است.

به گزارش زرین نامه؛ اسدالله قره خانی در نشست خبری با خبرنگاران در علی آباد کتول با بیان اینکه مجلس به دنبال تصویب قانون و مکانیسمی برای جلوگیری از دریافت حقوق های نامشروع است، عنوان کرد: برنامه مجلس این است که اختیارات هیئت امنا، هیئت مدیره و شرکت های خصوصی را کمرنگ تر کند تا با بدست آوردن سود، خود را مالک آن ندانند و نتوانند سوء استفاده شخصی کنند که سبب دریافت حقوق های نجومی شود.

در کوتاه ترین زمان به مرحله قبل از برجام می رسیم

قره خانی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی مجلس در برابر ناکامی برجام سکوت می کند، بیان کرد: اگر در گزارش بعدی برجام که در صحن علنی مجلس مطرح می شود نتیجه ای حاصل نشود و طرف مذاکره کننده به تعهدات خود عمل نکرده باشد ما هم الزامی نمی بینیم که به تعهدات خود عمل کنیم. دولت مردان تا کنون صبوری کردند و اگر به نتیجه مطلوبی نرسیم تصمیم دیگری می گیریم و در کوتاه ترین زمان به مرحله قبل از برجام می رسیم.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص حقوق پایین بازنشستگان، افزود: جامعه به سمت پیر شدن می رود و معضل آینده جامعه بازنشستگی است که هزینه های بالا و درآمدهای پایین به همراه دارد و مدیریت ضعیف سازمان های تامین اجتماعی، خدمات درمانی، سازمان بازنشستگی کشور، ساتا و نیروهای مسلح سبب آن می شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی درباره خرید و حمایت از تولیدات داخلی کشور، گفت: برای استفاده مردم از تولیدات داخلی مانند خودرو و وسایل خانگی باید خدمات پس از فروش برای مصرف کنندگان ارائه تا از تولیدات داخلی استقبال شود.

یک نگاه ویژه به خبرنگاران دارم

قره خانی با اشاره به اینکه یک نگاه ویژه به حوزه خبرنگاران دارد، بیان کرد: من به عنوان عنصر فرهنگی در کنار تفکرات فنی، عمرانی و اقتصادی یک نگاه ویژه به خبرنگاران دارم. بیشترین مصاحبه را در مجلس به خبرنگاران ارائه و روی خوش نشان می دهم و از خبرهای بروز آن ها را مطلع می کنم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش مشوق و مانع را در جامعه ایفا می کنند، اذعان داشت: وجود خبرنگاران در کنار فعالیت ها و مسئولیت پذیری مدیران سبب تشویق مدیران برتر و مانع تخلفات برخی از آن ها و همچنین موجب رسیدن مردم به حق و حقوقشان می شوند، بر ما پوشیده نیست که خبرنگاران با سوالات خبری به جامعه جهت می دهند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه