توضیحات اورژانش 115 علی آباد کتول درباره حادثه چهارراه جنگلده

وقوع حادثه برای یکی از شهروندان علی آباد کتول در چهارراه جنگلده و تاخیر حضور خودروی اورژانس 115 برای امداد رسانی، بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی این شهرستان داشت که رییس مرکز فوریت های پزشکی علی اباد کتول درباره آن توضیح داد.

به گزارش زرین نامه؛ عصر دیروز (25 مهرماه) بانوی مسنی در چهارراه جنگلده علی آباد کتول بیهوش شده و به زمین افتاد که یکی از شهروندان با دیدن این حادثه، بالافاصله با اورژانس 115 تماس گرفت. اما حدود نیم ساعت از زمان تماس با مرکز پیام 115 گذشت و از حضور خودروی آمبولانس در محل حادثه خبری نشد.  

#غش_نکنید ، #چهار_راه_جنگلده_کجاست

این اتفاق با هشتک های #غش_نکنید و #چهار_راه_جنگلده_کجاست به سرعت در کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی منتشر شد. 

در پیام های حامل این هشتک ها نوشته شده؛ اورژانس از امداد رسانی به این شهروند طفره رفته و علت عدم حضور خود را هم ایراد فنی و خرابی خودروهای آمبولانس عنوان کرده است.

شهروند خبرنگاری در یکی از کانال های تلگرامی این شهرستان عنوان کرده است: بیمار حدود نیم ساعت روی زمین بود و مردم دورش بودند. در تماس های مکرر با اورژانس 115، اپراترها اعلام کردند ما نمی دانیم چهار راه جنگلده کجاست. در نهایت هم بیمار توسط مردم با پراید شخصی به بیمارستان منتقل شد.

این ماجرا توسط خبرنگار زرین نامه پیگیری شد که ابوالفضل وفایی رییس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان علی آباد کتول در این باره بیان کرد: مرکز پیام اورژانس 115 از یکم اسفندماه 94 در 2 مرکز غرب و شرق استان متمرکز شده است. 

اپراتورهای 115 متمرکز هستند

وی با اشاره به اینکه علی آباد کتول زیر نظر مرکز پیام 115 غرب استان گلستان است، افزود: ما در مرکز پیام 4 نفر بومی از این علی آباد کتول داریم، افراد غیر بومی هم که از حدود 8 ماه پیش به طور متمرکز در حال فعالیت هستند، قطعاً به مناطق تحت پوشش خود آمده و با خیابان های این شهرستان آشنایی دارند. 

وفایی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان موقع تماس با 115 گمان می کنند با مرکز فوریت شهر خودشان تماس گرفته اند و تنها نام خیابان محل حادثه را اعلام می کنند، ظاهراً شهروندان و کسبه حاضر در محل این حادثه هم به گمان اینکه تماس آن ها به مرکز پیام 115 علی آباد کتول وصل می شود، در حالی که باید می گفتند علی آباد کتول- چهارراه جنگلده، تنها نام چهارراه جنگلده را عنوان کرده اند که به دلیل تشابهات اسمی خیابان ها در شهرهای مختلف استان، اپراتورها پرسیده اند جنگلده در کدام شهر است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی علی آباد کتول همچنین در پاسخ به این ادعای کانال های تلگرامی که گفته شد هر 2 خودروی امداد رسان مرکز فوریت های پزشکی خراب بوده، اذعان کرد: مرکز فوریت های علی آباد کتول 2 خودروی امداد رسان دارد که یکی از آن ها همان ساعت به روستای آلوستان اعزام شده بود و خودروی دیگر هم قرار بود به محل این حادثه در چهارراه جنگلده اعزام شود، اما سوییچ آن موقع روشن شدن در دستگاه شکست.

hadese1155555

سوییچ هنگام روشن کردن خودروی آمبولانس شکست

وی با بیان اینکه بالافاصله این مساله به مرکز پیام 115 اطلاع داده شد، اما تعویض سوییچ هم حدود 20 دقیقه طول کشید و نتوانستیم در محل حادثه حاضر شویم، اظهار کرد:  نزدیک ترین آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی به علی آباد، مراکز فاضل آباد، قره بلاغ و خان ببین بودند که به طبع رسیدن آن ها هم به محل حادثه طول می کشید و لذا مردم با توجه به بدحال بودن بیمار خودشان وی را به بیمارستان منتقل کردند.

وفایی با اشاره به اینکه در حالت عادی نیروهای ما بعد از حدود 3 تا 7 دقیقه در محل حادثه حاضر می شوند، گفت: ما به سرعت سوییج یدک را جایگزین کردیم و مرکز تنها حدود 20 دقیقه آمبولانس آماده نداشت که در تماس های بعدی شهروندان با مرکز پیام 115 هم قضیه به آن ها اطلاع رسانی شده بود.

خبرها در شبکه های اجتماعی منصفانه تر منتشر شوند

رییس مرکز فوریت های پزشکی با بیان اینکه چنین اتفاقاتی برای هر وسیله نقلیه ای رخ می دهد، اما باید خبرها با صحت بیشتر و منصفانه تر در شبکه های اجتماعی منتشر شود، گفت: نیروهای امداد رسان مرکز فوریت های پزشکی به طور شبانه روزی در حال فعالیت هستند و انتشار چنین خبرهایی، زحمات آن ها را زیر سوال می برد. انتظار داریم اگر قرار است خبری هم در شبکه های اجتماعی منتشر شود، واقع بینانه تر و صحیح باشد، که شاهد تنش های اجتماعی پس از آن نباشیم.

انتهای پیام/

 

  

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه