آمریکا ستیزی اساساً در ذات مبارزات امام خمینی بود/ نسل بعد از انقلاب با فرهنگ مرگ بر آمریکا بزرگ شد+ تصاویر

استاد دانشگاه تهران گفت:  دشمنی با آمریکا و آمریکا ستیزی اساساً در ذات مبارزات مرحوم امام خمینی بود، ایشان از سال 1339 بعد از فوت آیت الله بروجردی موضع گیری سیاسی علیه شاه را آغاز کردند، همواره دشمنی با آمریکا یکی از اجزای مهم مبارزه ایشان با شاه بوده است و در تمام سال های قبل از انقلاب در دوران 15 خرداد و دورانی که ایشان به نجف  تبعید شدند، همواره پرچم آمریکا ستیزی را به دوش می کشیدند.

به گزارش زرین نامه؛ صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در همایش از تسخیر تا تدبیر در علی آباد کتول که شامگاه گذشته برگزار شد، اظهار کرد: ظرف سی و چند سال از پیروزی انقلاب که گذشته، نسل بعد از انقلاب با فرهنگ سیاسی دشمنی با آمریکا و آمریکا ستیزی بزرگ شده، تحصیل کرده و دانشگاه رفته است. در واقع نسل بعد از انقلاب با این فرض ما دشمن آمریکاییم و آمریکا دشمن ماست، رشد کرد و همچنان این فضا ادامه دارد.

زیبا کلام افزود: هر از گاهی در طول سال مناسبت های سال، روزی است که پرونده دشمنی آمریکا با ما، مبارزات حق طلبانه و ایستادگی ما برابر امریکایی ها رو آمده، ورق زده شده و مواردش فهرست می شود و بعد که مناسبت تمام شد، تا مناسبت بعدی به بایگانی می رود.

وی ادامه داد: یقیناً این روزها به مناسبت 13 آبان پرونده دشمنی ما با آمریکا در صدا و سیما، نماز جمعه و سخنرانی ها یک هفته ای با ما هست و بعد که 13 آبان تمام شد، دوباره به بایگانی رفته و باز در 16 آذر از بایگانی در آمده و دشمنی ما با آمریکا دوباره مطرح می شود و بعد از وقفه ای به دهه مبارکه فجر رسیده و باز دوباره پرونده می آید بالا و بعد دوباره برای 10 اردیبهشت سالروز حمله نظامی طبس و بعد خردادماه سالروز تدارک کودتای نظامی و بعد سالروز کودتای 28 مرداد و بعد هم برای سالروز 17 شهریور بالا می آید و علی الدوام این پرونده زیاد در بایگانی نمی ماند و زود بالا می آید و مفتوح می شود. 

زیباکلام تصریح کرد: دشمنی با آمریکا و آمریکا ستیزی اساساً در ذات مبارزات مرحوم امام خمینی بود، ایشان از سال 1339 بعد از فوت آیت الله بروجردی موضع گیری سیاسی علیه شاه را آغاز کردند، همواره دشمنی با آمریکا یکی از اجزای مهم مبارزه ایشان با شاه بوده است و در تمام سال های قبل از انقلاب در دوران 15 خرداد و دورانی که ایشان به نجف  تبعید شدند، همواره پرچم آمریکا ستیزی را به دوش می کشیدند.

استاد دانشگاه تهران افزود: البته این کیفر خواست آمریکایی ها بعد از انقلاب که چه ها کردند و حالا چیزهایی اضافه می شود که آن ها کودتای 28 مرداد را انجام دادند و دولت قانونی دکتر مصدق را سرنگون کردند، در حالی که ما چیزی نمی خواستیم، ما گفتیم شما نباید نفت ما را تاراج کنید، این برای مردم ایران است. حرف حق زدیم، اما آمدند کودتا به راه انداختند و 25 سال مبارزین، آزادی خواهان را زندان انداختند، 25 سال سیاست هایی اجرا کردند که کشور رو به قهقرا رفت،  کشاورزی و  صنعت ما را نابود کردند. مقداری به این فهرست نگاه و آن را بررسی کنیم که این کیفر خواستی که ما ارائه می دهیم همینطور بوده است یا نه؟ 

زیباکلام بیان کرد: آمریکایی ها ایرباس ما را زدند، آن ها آنقدر پست و رذل هستند که هواپیمای مسافربری ما را زده اند، نژاد امریکایی ها خیلی با ما فرق دارد که اگر فرمانده نظامی آن ها یک هواپیمای مسافربری ما را بزند به او مدال افتخار می دهد، ولی ما نمی زنیم و اگر هم بزنیم صدایش را در نمی آوریم؟

وی درباره برجام گفت: بسا گفته می شود که ما از آمریکایی ها انتظار داشتیم فلان رفتار را انجام دهند ولی بعد از برجام نکردند. اما سوال: مگر شما بعد از برجام رفتارتان را با آمریکایی ها تغییر دادید که انتظار تغییر در آمریکا دارید؟

زیباکلام تصریح کرد: چطور ما معتقدیم باید آمریکا ستیزی ادامه یابد، مرگ بر آمریکا ادامه یابد چون بخشی از انقلاب ما است. وقتی ما معتقدیم آن روالی که می رفتیم درست بوده و باید همچنان ادامه یابد خب آمریکایی  ها هم می گویند آن روال ما درست بوده است. شما چه چیزی را تغییر داده اید که ما تغییر دهیم.؟!

انتهای پیام /

zaibakalamali1

zaibakalamali1

zaibakalamali1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه