معارفه رییس جدید اداره کتابخانه های عمومی علی آباد کتول+ تصاویر

اسماعیل زنگانه به عنوان رییس جدید اداره کتابخانه های عمومی علی آباد کتول منصوب شد.

به گزارش زرین نامه؛ طی مراسمی با حضور قوانلو مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان گلستان، اسماعیل زنگانه به عنوان رییس جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان علی آباد کتول معارفه و از فعالیت های نعمت دیلم رییس سابق این اداره قدردانی شد.

نعمت دیلم مدیر سابق کتابخانه های علی آباد کتول به سمت معاونت کتابخانه های عمومی استان گلستان منصوب شد.

فرماندار شهرستان علی آباد کتول در این مراسم با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به فرهنگ کتابخوانی، عنوان کرد: نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن مقام عظمای ولایت به مقوله کتاب و کتابخوانی یک نگاه ویژه است تا جایی که رهبر انقلاب بارها در سخنان گهربار خویش به اهمیت این موضوع اشاره کرده اند.

احمد تجری مفرد ترویج فرهنگ کتابخوانی را از ملزومات پیشرفت جامعه دانست و گفت: بی شک مطالعه و کار فرهنگی، جامعه و شهروندان یک نظام اجتماعی را به تعالی روحی و بلوغ اجتماعی می رساند و این عاملی بر پیشگیری آسیب های اجتماعی است.

وی به پایین بودن سطح سرانه مطالعه کشور اشاره کرد و گفت: مسئولين كتابخانه ها بايد با با لا بردن سرانه مطالعه و استفاده بهينه از همه ظرفيت ها در جهت توسعه و تجهيز كتابخانه تلاش کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان نیز در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره کتابخانه های عمومی علی آباد کتول، گفت:یکی از شاخه های جوامع بشری توسعه فرهنگی است. 3 شاخص اصلی منابع، اعضاء و فضا سرلوحه پیشرفت کتابخانه ها محسوب می شود که اصول کار ما باید بر این اساس باشد.

رضا قوانلو با اشاره به ظرفیت فرهنگی شهرستان علی آباد کتول، عنوان کرد: از حیث جمعیت، امکان راه اندازی کتابخانه های روستایی در شهرستان علی آباد کتول وجود دارد با این شرایط در مقایسه با برخی شهرستان های دیگر از این ظرفیت بهره برداری نشده است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی کتابخانه های عمومی روستایی باید آمار جمعیتی روستا به حد نصاب برسد، اظهار کرد: برای راه اندازی کتابخانه روستایی در وهله اول باید آمارجمعیتی روستا بالای ۱۵۰۰ نفر باشد و در وهله دوم دهیاری٬ شورا و مردم یا خیرین ساختمانی را در اختیارکتابخانه ها جهت حق انتفاع قرار دهند.

وی به برگزاری همایش استانی به مناسبت 24 آبان روز تولد علامه طباطبایی اشاره کرد و افزود: این همایش 5 روز زودتر یعنی 19 آبان با حضور مهمان ویژه و سخنرانی صادقلو استاندار گلستان برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در پایان از برگزاری 100 نشست تحصص کتاب درسال جاری خبر داد و گفت: این نشست ها تخصصی تر می شود که نشست اقتصاد مقاومتی و علوم اجتماعی از جمله آن ها هستند.

ketabkhaneh1

ketabkhaneh1

ketabkhaneh1

ketabkhaneh1

ketabkhaneh1

ketabkhaneh1

ketabkhaneh1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه