پیاده روی مسلمانان به مشهد مقدس نماد وحدت شیعه و سنی است

 مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: پیاده روی مسلمانان به مشهد مقدس نماد وحدت شیعه و سنی است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد اظهار کرد: امام رضا در دورانی به شهادت رسید که مأمون یکی از خلفای بنی‌عباس بود و از محبوبیت امام رضا در نزد مردم وحشت داشت.

وی افزود: مأمون بر اساس مستنداتی که به دستش رسیده بود و به دنبال محدود کردن محبوبیت امام رضا (ع) در بین مردم، با فراخواندن امام به خراسان سعی داشت جلوی روشنگری امام (ع) را در بین مردم بگیرد تا علیه بنی‌عباس روشن گری نکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بعد از مستقر شدن امام رضا (ع) در خراسان ایشان موردتوجه مردم قرار گرفتند و این رویه امام رضا (ع) برای مأمون قابل‌تحمل نبود بنابراین اقدام به شهادت امام رضا کردند.

حجت‌الاسلام ولی نژاد افزود: امروز قبر مطهر امام رضا (ع) ملجأ و مرجع درماندگان شده و همانند یک آفتاب پرنور مردم همه از او بهره‌مند می‌شوند و چون نگین انگشتری به دورش حلقه می‌زنند.

وی بابیان اینکه سالانه میلیون‌ها نفر از داخل و خارج کشور برای زیارت امام رضا به مشهد مقدس سفر می‌کنند گفت: ما مسلمانان به خاندان پیامبر (ص) ارادت داریم و برای ما زندگی بدون امام رضا  (ع) عبث و بیهوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: محبت به اهل‌بیت بین شیعه و سنی فرقی ندارد چراکه هردو مسلمان هستند و به محبت اهل‌بیت احترام قائل هستند.

حجت‌الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: اظهار مودت و ارادت بین شیعه و سنی سالیان دراز است که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و حضور اهل سنت در پیاده‌روی اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) گواه همین امر است.

وی با اشاره به پیاده روی زائران از شهرهای مختلف گفت: پیشنهادی آماده و ارائه شده است تا از سال های بعد پیاده روی از نقطه ای خاص آغاز شود و تا مشهدمقدس ادامه داشته باشد تا بتوانیم امکاناتی با کیفیت بیشتر در اختیار زائران قرار دهیم./ مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه