نباید بگذاریم انقلاب اسلامی چیزی را از دست بدهد/ سربازان آمریکایی هیچ تقدسی ندارند

آیت الله نورمفیدی خطاب به دانشجویان در کنگره شهدای دانشجوی استان گلستان گفت: ادامه راه شهیدان و آرمان های آنان را از خودم و شما طلب می کنم. نباید بگذاریم انقلاب اسلامی چیزی را از دست بدهد.

 به گزارش زرین نامه به نقل از پاسرو؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، امروز در مراسم کنگره شهدای دانشجوی استان گلستان که ذیل اجلاسیه 4000 شهید استان برگزار شده بود، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: در قرآن امده است:«کان الناس امت واحده» یعنی انسان ها ابتدا در صح و صفا با یکدیگر زندگی می کردند اما به مرور دچار اختلاف شدند.

وی افزود: پس از بروز اختلاف بین انسان ها، خداوند انبیای الهی را برای رفع آنها فرستاد، این اختلاف ها به جنگ های بسیاری منتهی شد، از این آیه در می یابیم که وجود اختلاف یک امر طبیعی و بلامنازع بین افراد  است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: اختلاف بین اغنیا و فقرا، اختلاف بین زورگویان و زوربینان، اختلاف بین قدرتمندان و مستضعفان و اختلاف در حوزه های دیگر جدای از جنگ نیست.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: این سوال پیش می آید که آیا با استقرار یک حکومت جنگ ها تمام می شود؟ جنگ امری طبیعی است اما منبع منشأ آن فرق می کند، برخی جنگ ها بر اساس قدرت طلبی و گسترش حاکمیت اتفاق می افتد مثل جنگ هایی که آمریکا در اطراف عالم درست کرد، در واقع جنگ های آمریکا هیچ ریشه ای جز سلطه طلبی ندارد.

امام جمعه گرگان کشته شدگان در راه جنگ های مختلف را با هم مقایسه کرد و گفت: برخی مانند سربازان آمریکایی برای سلطه طلبی سلطه طلبان کشته می شوند که نه در منطق دینی بلکه در منطق انسانی هم هیچ جایگاهی ندارند.

وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که برای رهایی کشورشان جان می دهند اینها به اعتقاد بنده جایگاه والایی دارند اما قداست ندارند اما بخش سوم علاوه بر اینکه مانند گروه دوم برای رهایی ملت و آزادی شکور جان می سپارند رضایت خداوند را مدنظر قرار می دهند و برای ارزش های الهی پا به میدان جنگ می گذارند، اینها همان راه مقدسی را انتخاب کردند که قرآن در شأن آنها می فرماید که این افراد زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان راه شهدا را پیرو تابلوی عاشورا خواند و متذکر شد: ما به 69 شهید پرافتخار دانشجوی استانمان افتخار می کنیم، شما دانشجویان نسل حاضر به فرموده مقام معظم رهبری مسئولیت سنگینی بر عهده دارید شما در ادامه راه شهدا باید شرایط اصلی کشور در نظرتان بیاید و هیچوقت فراموش نکنید که چگونه به این جایگاه رسیدید.

آیت الله نورمفیدی خطاب به دانشجویان ادامه داد: این کشور فراز و نشیب های زیادی را در تاریخ خود تجربه کرده است، شما با مطالعه آن نباید بگذارید دوباره تجربه از دست دادن های نهضت ملی شدن نفت و یا جریان مشروطه خواهی تکرار شود.

وی تصریح کرد: همه ما باید با چنگ و دندان این انقلاب را بچسبیم و از آن دفاع کنیم، مشکلاتی که وجود دارد هم ان شاءالله با درایت و همت مردمی حل خواهند شد.

امام جمعه گرگان در پایان خطاب به دانشجویان گفت: ادامه راه شهیدان و آرمان های آنان را از خودم و شما طلب می کنم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه