طرح کشت غیر متمرکز زیتون در علی آباد کتول

زرین نامه: مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول گفت: طرح کشت غیر متمرکز و توزیع ارزان قیمت نهال زیتون برای کشاورزان و ادارات، با هدف توسعه زیتون در شهرستان علی آباد کتول انجام می شود.

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه، ضمن دعوت از تمام اقشار اعم از کشاورزان، روستاییان، شهرنشینان و ادارات برای شرکت در طرح زیتون کاری، افزود: این طرح با هدف استفاده از فضای موجود در ادارات، خیابان ها، معابر عمومی و حتی حاشیه های خالی زمین های کشاورزی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بهای هر نهال زیتون در بازار 900 تومان می باشد، تصریح کرد: در راستای حمایت و تشویق ادارات و کشاورزان، تهیه نهال زیتون به صورت مشارکتی، برای هر نهال زیتون، 150 تومان از سوی استانداری، 600 تومان جهاد کشاورزی و 150 تومان توسط خریداران پرداخت می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه برای هر فرد داوطلب زیتون تا سقف کاشت نیم هکتار در نظر گرفته شده، اظهار داشت: هر درخت زیتون سالانه قابلیت 50 کیلو باردهی دارد که از محصول آن می توان در تهیه کنسرو، روغن و دیگر موارد بهره گرفت.

وی ضمن اشاره به تولید هشت و نیم کیلو روغن و 15 کیلو کنسرو از هر درخت، خاطر نشان کرد: از آغاز این طرح در ماه گذشته تا کنون 5000 حواله نهال صادر شده که امیدواریم با توسعه زیتون کاری از واردات 90 درصدی روغن زیتون و خروج ارز جلوگیری کنیم.

مسئول باغبانی شهرستان علی آباد کتول افزود: به کلیه افراد داوطلب آموزش ها و توصیه های فنی آموزش داده می شود تا بتوانیم مراحل کاشت، داشت و برداشت را به درستی طی کرده و کشاورزان از میوه آن بهره برداری کنند.
ابراهیمی در پایان گفت: این طرح استانی تا پایان اردیبهشت 92 ادامه دارد که داوطلبان در شهرستان علی آباد می توانند برای ثبت نام به دهیاری ها یا جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه