وقتی ساز دیالیز با موسیقی کتول کوک می شود+ تصاویر

شهروند نوع دوست علی آباد کتول در اقدامی خیرخواهانه بساط اجرای موسقی مقامی دیار کتول را در پلی کلینیک تخصصی قائم این شهرستان برای ایجاد نشاط در بیماران دیالیزی و تلاسمی فراهم کرد.

به گزارش زرین نامه؛ بسیاری از افراد را دیده ایم که بیماری های لاعلاجی داشته اند، اما همواره لبخند تا پایان عمر، دوست ترین حالت با چهره آن ها بوده است چرا که باور دارند پیشامدهای زندگی تاثیر بسیار اندکی در شاد بودن دارند، زیرا شاد زیستن در کنترل خود فرد و محصول عادات و نگاه او به زندگی است. 

این افراد به واقع دریافته اند که ناشاد بودن علاوه بر خود، برای اطرافیان هم مهلک و کشنده است، در حالی که ما تنها یکبار فرصت زندگی در این دنیا را داریم و اگر غمگین باشیم وقت زیادی از این فرصت به حالت سکون می گذرد.

از آنجایی که شاد زیستن یکی از نیازهای مهم مردم است و در فرهنگ ایرانی اسلامی ما هم جایگاه والایی دارد، این سال ها افرادی سفیر شادی شده و گل لبخند به چهره هایی هدیه می دهند که به دلیل مشکلات و بیماری های سختی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، شادی را به دست فراموشی سپرده اند.

امام علی (ع) فرموده اند: «هر كس دلی را شاد كند، خداوند از آن شادی، لطفی برای او قرار دهد كه به هنگام مصيبت چون آب زلالی بر او باريدن گرفته و تلخی مصيبت را بزدايد.»

یکی از این افرادی که سفیر شادی شده، بانوی شهروند علی آباد کتول است. وی در این هیاهوی ماشین ها و شلوغی هایی که بسیاری از صداها از جمله لبخندها کمتر شنیده می شود، خواسته شادی را روانه دل های بیماران دیالیزی و تالاسمی این شهرستان کند.

وی درباره انگیزه اش از انجام این کار گفت: روزی برای عیادت بیماران دیالیزی آمده بودم و فهمیدم این عزیزان باید تا پایان عمر خود 3 روز در هفته زیر دستگاه دیالیز قرار بگیرند که آن ساعات از سختترین ساعات زندگی هم برای خودشان و هم خانواده هایشان است.

این شهروند علی آبادی با بیان اینکه تا به حال کمتر به برنامه های شادی آفرین برای افراد دیالیزی و تلاسمی انجام شده، افزود: بعد از آن بازدید، تصمیم گرفتم برنامه ای در این بیماران در بیمارستان اجرا کنم تا هم لحظاتی خوش برایشان فراهم کنم و هم بدانند تنها نیستند.

وی اظهار کرد: بعد از هماهنگی با بیمارستان برای اجرای برنامه، با گروه موسیقی نجوای کتولی قضیه را در میان گذاشتم که با استقبال آن ها مواجه شد و به طور رایگان به اینجا آمده و به اجرای موسیقی مقامی کتول پرداختند.

این سفیر شادی با اشاره به اینکه حدود 73 بیمار دیالیزی و 50 بیمار تالاسمی در علی آباد کتول زندگی می کنند، گفت: ما از بیماران دیالیزی و تالاسمی به همراه خانواده هایشان دعوت کردیم تا در این مراسم حضور یابند که اگر چه با استقبال آن ها مواجه شد، اما متاسفانه تعدادی از بیماران در این ساعت زیر دستگاه دیالیز بودند و نتوانستند در مراسم حاضر شوند.

d56sc 0560

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

ejrabimar1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه