اعزام نوروزی 800 زائر گلستانی به عتبات عالیات

زرین نامه: مدیر حج و زیارت گلستان از اعزام نوروزی 800 زائر گلستانی به عتبات عالیات خبر داد.


به گزارش خبرگزاری زرین نامه، مهدی شیخی در حاشیه همایش متمرکز زائران عتبات عالیات در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال جاری 15 هزار و 336 زائر در قالب 404 اتوبوس از طریق مرز زمینی خسروی به عتبات عالیات اعزام شدند که رقم قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تعداد زائران عتبات عالیات در سال آینده رونق پیدا کرده و این استقبال افزایش پیدا کند، چراکه قرار است قیمت‎های متعدد برای زائران تعریف کنیم؛ چنانچه این رقم در حال حاضر برای هر زائر 883 هزار و 210 تومان بوده و قرار است تا 500 هزار تومان نیز براساس ارائه خدماتی که به زائران داده می‎شود، کاهش پیدا کند.

پرواز هوایی عتبات عالیات از گلستان به دلیل کشش نداشتن کنسل شد

مدیر حج و زیارت استان گلستان بیان داشت: حج و زیارت تنها نهادی است که بدون اعتبار از بانک، پول‎های زائران را برای خودشان خرج می‎کند.

شیخی خاطرنشان کرد: در پرواز هوایی 300 دلار با نرخ مبادله‎ای به زائر داده می‎شود و چنانچه بانک ملت در مرز خسروی شعبه‎ای راه‌اندازی کند؛ دیگر حق زائر پایمال نشده و پس از اخذ مهر خروجی، ارز خود را دریافت می‎کند.

وی با بیان اینکه به دلیل کشش نداشتن جامعه، پرواز هوایی عتبات عالیات کنسل شده است، اذعان داشت: ما آنقدر بنیه نداریم که برای هر پرواز عدد درشتی به هواپیمایی بدهیم، اگر در مجموع این پروازها چهار، 10 یا 40 نفر کسری داشته باشیم، مجموعه‎ای که یک پرواز رفت و برگشت خالی می‎شود که با ضررهایی همراه خواهد بود.

هزینه پرواز هوایی عتبات عالیات یک میلیون و 203 هزار تومان است

مدیر حج و زیارت گلستان متذکر شد: استان مازندران و گلستان به دلیل تعداد زائران، پرواز توأمان دارد، به گونه‎ای که مازندران سه چهارم ظرفیت و گلستان یک چهارم ظرفیت هواپیمایی را تکمیل می‎کند.

شیخی در پایان هزینه پرواز هوایی عتبات عالیات را یک میلیون و 203 هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در این سفرها زائران به راحتی ارز خود را دریافت می کنند.

فارس.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه