برای شرمساری زباله ها؛ کاسب علی آبادی «گل کاشت»+ تصاویر

همیشه ناسزانویسی روی دیوارها برای ممانعت از دپو کردن زباله کف کوچه ها و خیابان ها نتیجه نمی دهد، گاهی ایده های خلاقانه تری مثل گل کاری در محل ریختن زباله است که اتفاقات بهتری را سبب می سازد، مثل کاری که کاسب خوش ذوق علی آبادی کرده است.

به گزارش زرین نامه؛ همه ی ما هنگام عبور از خیابان ها و کوچه های شهرمان به تابلوهایی با عناوین «پارک= پنچری»، «لطفا اینجا زباله نریزید» و نفرین و ناسزا نویسی روی در و دیوارها برخورد کرده ایم که حکایت از نارضایتی شهروندان از پارک خودرو در نقاط نامناسب یا ریختن زباله در محل هایی دارد که سبب تخریب چهره محله و آزار دیدن از بوی تعفن می شود، اما با این حال می بینیم خودروها زیر همان تابلوها و زباله هم زیر همان دیوارها دپو شده است.

گاهی با کمی اندیشیدن می توانیم اقدامات بهتری انجام دهیم و نتیجه بهتری بگیریم که علاوه بر نهی از یک رفتار نامناسب، به خود و شهروندان نیز انرژی و انگیزه القا کنیم، مانند یکی از کاسبان خوش ذوق کوچه بانک سپه مرکزی علی آباد کتول که از ایده خلاقانه ای برای جلوگیری از ریختن زباله در زمین خالی کنار مغازه اش استفاده کرده است.

وی زمین کوچک کنار مغازه خود را که پیش از این برخی شهروندان و مغازه داران زباله می ریختند، پاکسازی کرده و باغچه ای کوچک ساخته است.

این کاسب خوش ذوق علی آبادی مقابل این باغچه ی کوچک بنری با عنوان «این محل گل کاری شده است، لطفاً از ریختن زباله خودداری کنید» نصب کرده که نتیجه هم گرفته است و دیگر آنجا زباله ای یافت نمی شود.

golezobale1

golezobale1

golezobale1

golezobale1

golezobale1

خبرنگار:  نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه