آیت‌الله شاهچراغی: دغدغه مقام معظم رهبری درباره قاچاق رفع نشده است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری درباره مبارزه باقاچاق کالاوارز رفع نشده است؛برضرورت اجرای برنامه‌های پیشگیرانه درباره قاچاق کالا در این استان تأکید کرد.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله سید محمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار داشت: امروز و بعد از گذشت 15 سال از فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، باید بگوییم که همچنان دغدغه ایشان در این زمینه به‌صورت کامل رفع نشده است.

وی افزود: امروز قوای سه‌گانه باید به مردم گزارش دهند که چه اقدامی درزمینهٔ مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز در کشور انجام داده‌اند؛ چراکه همه قوای سه‌گانه وظیفه بسیار مهمی درزمینهٔ مبارزه با قاچاق دارند و باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به اینکه امروز لازم است قوای سه‌گانه برای تحقق همه مطالبات مقام معظم رهبری ـ که مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز یکی از آنهاست ـ باهم تعاون و همکاری داشته باشند تصریح کرد: امروز پذیرفتنی نیست که قوای کشور تقصیرها را به گردن دیگری انداخته و از زیر بار مسئولیت فرار کنند، بنابراین مسئولان کشور و استان سمنان باید با تعاون و همکاری به مطالبات مقام معظم رهبری پاسخ مثبت داده و برای تحقق آن قاطعانه عمل کنند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه امروز همه باید برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همه اشکال آن تلاش کنند تصریح کرد: قاچاق کالای داخلی به خارج و نیز قاچاق کالای خارجی به داخل در هردو شکل آن شوم و نامبارک است و باید با همه اشکال قاچاق در کشور مبارزه شود و در این راه باید ظرفیت رسانه‌ها، ائمه جمعه و جماعات و دستگاه‌های فرهنگی به‌کارگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق یک منکر بزرگ در جامعه اسلامی محسوب می‌شود بیان کرد: قاچاق کالا و ارز مخل اقتصاد در کشور و به‌مثابه سمی مهلک برای آن است و بنابراین باید از انتشار و افزایش آن جلوگیری کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز باید ریشه‌های مشکلات مبارزه با قاچاق کالا و ارز و منشأ پیدایش این پدیده شوم و روش‌های مؤثر مبارزه با آن شناسایی و بر اساس آن برای ریشه‌کن شدن قاچاق برنامه‌ریزی و اقدام شود تصریح کرد: برخوردهای انفعالی مهم‌ترین مشکل مبارزه با قاچاق کالاست؛ چراکه امروز ما به‌جای پیشگیری از این پدیده شوم، منتظریم تا قاچاق اتفاق بیفتد و بعد با آن مبارزه کنیم و این مهم مبارزه با قاچاق را با مشکل مواجه می‌کند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه امروز باید مبادی ورودی رسمی و غیررسمی قاچاق کالا به داخل کشور بسته شود و بنا به دلایل نامعلومی تاکنون توفیق زیادی در این زمینه حاصل نشده است؛ از مسئولان کشور خواست تا در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وحدت و تعاون ریشه قرآنی داشته و از ارزش‌ها و فضیلت‌های مهم در دین مبین اسلام محسوب می‌شود و باید دانست که با وحدت می‌توان بسیاری از مشکلات موجود را حل کرد افزود: امروز قوای سه کانه نیز باید با اتحاد و تعاون به فکر تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رفع مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه