امام جمعه گنبدکاووس از مدرسه روستای «آق‌آباد» بازدید کرد+ تصویر

امام جمعه گنبدکاووس برای بررسی وضعیت آموزشی دهستان سلطان‌علی از مدرسه روستای ترکمن‌نشین «آق‌آباد» بازدید کرد.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ تعلیم و تربیت و یا همان آموزش و پرورش در جوامع امروز رکن اصلی و اساسی جامعه برای ساختن کشوری آباد و سرشار از توفیقات مادی و معنوی است و تاریخ ثابت کرده است هر کشوری که در نظام آموزشی و تربیتی خود توانسته با ابتکارات نوین و منطقی به صورت هوشمندانه رفتار کند و با کشف درست استعدادهای برتر به شکوفایی و بروز این استعدادها کمک کند توانسته سطح جامعه خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و حتی دینی ارتقا بخشیده و یک سر و گردن از سایر کشورهای هم‌تراز خود بالاتر باشد.

دین مبین اسلام هم بیش از هر چیز در جامعه اسلامی به موضوع تعلیم و تربیت با محوریت دین و نیازهای اصلی انسانی توجه و تاکید دارد و طبیعتا نظام‌های برگرفته ار دین مبین اسلام نیز باید در عرصه تعلیم و تربیت به طور برجسته‌ای پیش‌گام و جلودار باشند.

به همین علت است که در متون دینی و عرفانی همواره تعلیم و تعلم را عبادت دانسته‌اند و زکات علم را نیز نشر و گسترش آن بیان کرده‌اند تا مسلمانان در جوامع اسلامی و غیراسلامی خود را به علم روز مسلح کرده و در مسیر تعلیم و تربیت دیگر هم‌کیشان خود نیز حرکتی پرشتاب داشته باشند.

حال در سطوح کوچک‌تر و در یک شهرستان امام جمعه به عنوان نماینده دستگاه حاکمیت دینی و منصوب ولی فقیه بار سنگین توجه و هدایت این مسیر پر فراز و نشیب را بر عهده دارد و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه سیاست‌گذار و مجری در این عرصه باید به این مقام عالی پاسخگو باشد.

در این میان نقش امام جمعه به عنوان کسی که با شاخت کافی از دین و مسیر تعالی‌بخش دین از مجرای علم، بر این حرکت نظارت داشته و هر از چندگاهی نیز در صورت تیاز تذکرات لازم را به مسوولان ارائه می‌کند نقشی بی‌بدیل و انکار ناشدنی است.

گنبدکاووس به عنوان یک شهرستان بزرگ و محوری در شرق استان گلستاندارای مردمانی همواره پرافتخار برای سرزمین ایران اسلامی بوده است و جوانان و نوجوانانی مستعد و پرظرفیت را در خود جای داده است که در صورت توجه و فراهم کردن بسترهای لازم می‌توانند در آسمان این کشور پُرافتخار بدرخشند.

از این‌رو امام جمعه شهرستان گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی برای بررسی و اطلاع از وضعیت مدارس در دهستان سلطاانعلی که یکی از دهستان‌های بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس و در ناحیه شمال غربی شهر گنبدکاووس است به همراه جمعی از اعضای شورای روستای آق آباد و تعدادی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان گنبدکاووس از وضعیت یکی از دو مدرسه این روستا بازدید به عمل آورد و از امکانات و همچنین کاستی‌های این مرکز آموزشی محروم بازدید کرد.

در جریان این بازدید که اعضای شورای روستا و مدیر مدرسه توضیحاتی از کمبودها و کاستی‌های موجود در این مدرسه از جمله مشکلات کمبود فضای آموزشی، فقدان امکانات بهداشتی، عدم وجود فضای سبز و فضای بازی دانش آموزان، عدم وجود لوازم سرمایشی و گرمایشی مناسب و برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی پیرامون آن را به سمع و نظر امام جمعه گنبدکاووس رسانده و از وی برای مساعدت و کمک به بهبود اوضاع استمداد کردند.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در جریان این بازدید ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های کادر آموزشی این مدرسه که در سخت‌ترین شرایط به کار مقدس تعلیم و تربیت مشغول هستند، افزود: همه باید تلاش کنیم بستر مناسبی را برای رشد استعدادهای موجود در دانش‌آموزان فراهم کنیم و هرگونه کم‌کاری در این حوزه آسیبش را در نهایت به رشد و پیشرفت کشور خواهد زد.

حجت‌السلام محمود ترابی با بیان این که به طور قطع جلساتی را با مسوولان و مدیران شهرستانی پبرامون وضعیت این مدرسه برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم برای بهبود وضعیت این مرکز آموزشی و تهیه امکانات لازم با کمک اداره آموزش و پرورش، خیرین و نیکوکاران، مردم و اولیای دانش آموزان، موسسات مردم نهاد و ظرفیت بسیج گام‌های موثری را برداریم.

وی تعلیم و تربیت را مهم‌ترین رکن توسعه و رشد کشور در افق‌های ترسیم شده برای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: از همه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت فداکارانه و با جدیت مشغول کار و تلاش هستند صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم در این مسیر ثابت قدم و استوار باشند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه