طرح روستای بدون بیکار در شهرستان‌های گلستان اجرا می‌شود

معاون تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان گلستان گفت: امسال طرح روستای بدون بیکار در ۱۴ شهرستان استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم ، محمدرضا دنکوب ظهر امروز در دومین جلسه ستاد اشتغال شهرستان بندرترکمن با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امیددرسال جدید 2 استراتژی را مورد حمایت قرار داده، اظهار داشت: یکی ازاین طرح‌ها روستای بدون بیکار است که در 14 روستای استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح روستای بدون بیکار در راستای توانمندسازی روستا و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف استان گلستان اجرا می‌شود.

معاون تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان گلستان طرح دوم را طرح هر روستا یک محصول اعلام کرد و گفت: با توجه به منابع موجود در روستاها این طرح به اجرا در خواهد آمد و از توانمندی محصولات و قابلیت‌های روستا برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده خواهد شد.

محمد رهبری معاون کارآفرینی و ‌اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: براساس تصمیم‌گیری ستاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و استان، سیاست‌های اشتغال براساس برنامه‌هایی که به تفکیک شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مدون شده قرار شد که هر دستگاه در سطح شهرستان سهمیه ایجاد اشتغال را تعهد و براساس برنامه‌های تعیین شده نسبت به این امراقدام کند.

وی افزود: اهتمام مسئولان و مشارکت پذیری مردم نسبت به ایجاد اشتغال پایدار بسیارمهم است و برنامه‌های ایجاد اشتغال بیشتر براساس اقتصاد مقاومتی و برخی براساس اعطای تسهیلات است.

معاون‌ اشتغال اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان گلستان ظرفیت‌سازی نهادهای عمومی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی را مهم دانست و تصریح کرد: یک سری رسته‌های منتخب شغلی در شهرستان‌ها تشخیص داده شده که مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند براساس قابلیت شهرستان در این راستا حرکت کنند و سرمایه گذاری کنند.

عبدالحکیم فیروزی فرماندار شهرستان بندرترکمن هم با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار و تعیین شدن 2 روستای چپاقلی و قره‌سو در این زمینه گفت: باتوجه به تبیین سیاست‌های کاری اشتغالزایی باید همه دستگاه‌ها فعال شوند.

وی افزود: در شهرستان بندرترکمن براساس تکلیفی که دولت برعهده ادارات شهرستان نهاده امسال باید برای 1240 نفر اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه