دانشگاه کارآفرین را  دانشجویان خلاق می سازند

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم شکل گیری دانشگاه های نسل سوم گفت: با رهنمون سازی دانشجویان به سمت ایده های خلاقانه و کارآفرینانه، دانشگاه های کارآفرین شکل می گیرند.

داوود ثمری در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به اهمیت انجام تحقیق و پروژهش پیش از اجرای هر پروژه ای، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم نظام آموزش عالی، مبحث فناوری و پژوهش و نوآوری است که خروجی آن، کارآفرینی خواهد بود، که ما را به سمت اشتغال پایدار در کشور رهنمون می کند.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر کارآفرینی و اشتغال، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در استان گلستان از دانشگاه های پیشرو در حوزه کارآفرینی است که با داشتن رشته دکتری کارآفرینی می تواند گام های خوبی را در حوزه اشتغال استان بردارد.

ثمری این دفتر را پایگاهی برای تضارب اندیشه ها در بخش دانشگاهی و اجرایی دانست و گفت: ما در دانشگاه به دنبال ایجاد کارآفرینی و اشتغال از مبانی نظری و تربیت نیروهای کارآفرین در راستای کاهش بار اشتغال در جامعه هستیم.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه دانشگاه ها تولید اشتغال نیست، اما این وظیفه را دارند که دانشجو را در دانشگاه به سمت تفکر و ایده های کارآفرینانه رهنمون کنند، زیرا هر جا ایده کارآفرینانه وجود داشته باشد، قطعاً به دنبال آن توسعه و کسب و کاری پدید می آید که دانش پایه است و اشتغال نیز در آن تعریف می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، دانشگاهی پیشرو در مسیر کارآفرینی است

ثمری با اشاره به تحصیل بیش از 200 دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، گفت: این واحد دانشگاهی می تواند کمک خوبی در توسعه اشتغال استان باشد، همچنین می تواند به عنوان استانی پایلوت، مشاوره هایی در زمینه کارآفرینی و اشتغال به استان های مجاور بدهد، زیرا رشته کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تنها در سه شهر تهران، قزوین و علی آباد کتول دایر است.

وی با بیان اینکه امروز تجربه نشان داده که اگر می خواهیم در حوزه اشتغال اتفاقی بیافتد باید بخش های غیر دولتی را تقویت کنیم، اذعان کرد: با توجه به امکان شکل گیری انجمن های کارآفرینی در دانشگاه ها و همچنین امکان حمایت واحد های بیرونی از دانشگاه ها، این دفتر می تواند مدل مناسبی برای تعامل و ارتباط بین دانشگاه با صنعت باشد.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه هدف ما توسعه اشتغال و شکل گیری نسل سوم دانشگاه های یعنی دانشگاه کار آفرین است، گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در حال برداشتن گام های اولیه در این زمینه است که با کمک همه ما، به مدل مناسبی از یک دانشگاه کارآفرین در این واحد دانشگاهی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه