عباسی: روستاهای زیبای گلستان برای پذیرش مسافران نوروزی آماده هستند

زرین نامه: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده روستاهای زیبا و تاریخی استان گلستان آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: 836 روستای استان دارای دهیاری هستند و به منظور تسهیل در این زمینه کمیته گردشگری روستایی در 836 روستا تشکیل شده است.

وی افزود: علاوه بر این کارشناسان این دفتر با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها برای رفاه حال مسافران نوروزی و افزایش مدت حضور گردشگران در استان تلاش می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: دفتر امور روستایی استانداری به عنوان عضو ستاد سفرهای نوروزی استان همکاری و تعامل مثبتی با ادارات عضو این ستاد دارد.

عباسی با اشاره به شرایط جوی استان گلستان گفت: در صورت ادامه این شرایط برخی از مدارس روستایی استان آماده اسکان مسافران نوروزی هستند.

به گفته وی، مسافران نوروزی در صورت بارندگی می‌توانند برای اسکان و استراحت به این مدارس مراجعه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه برخی از روستاهای استان گلستان گردشگرپذیر هستند، افزود: با آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

عباسی ادامه داد: این مدارس بیشتر در مسیرهای پرتردد و مناطق گردشگری واقع هستند و برای آگاهی مسافران نوروزی پارچه نوشته‌ها و بنرهای اطلاع رسانی در ورودی روستاها از سوی کمیته گردشگری روستایی آن روستاها و یا بخش‌های مربوطه نصب می‌شود.

وی اظهار داشت: در این مدت 20 جشنواره در روستاهای استان گلستان برگزار می‌شود و اکیپ‌های بازرسی نیز طبق برنامه به این روستاها و مدارس روستایی سر می‌کشند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه