زمستان 96 در روستای «افراتخته»+ تصاویر

روستای کوهستانی افراتخته در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان علی آباد کتول در میان انبوهی از جنگل‌ های بکر و مه‌های غلیظ گاه و بی‌گاه واقع شده که یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و از دیدنی‌ترین مقاصد برای طبیعت‌گردی در گلستان است. 

به گزارش زرین نامه؛ روستای افراتخته در میانه کوه‌هایی پوشیده از درختان سرسبزقرار دارد که محل زیست جانواران زیادی است و از همین رو اطراف این روستا شکار ممنوع است.

گونه‌های جانوری که در این منطقه زندگی می‌کنند، همه حفاظت‌شده هستند و شکار در این ناحیه جرم محسوب می‌شود. از 195 میلیون سال پیش جنگل های اطراف این روستا محل زندگی سرخدارهاست و عمر برخی دیگر از درختان در این جنگل انبوه به بیش از 1000 سال می‌رسد.  

این منطقه به علت وجود کوه‌های بلند و پوشش جنگلی درختان در بیشتر روزهای سال دارای مه غلیظ است و گاهی روستا و مسیر آن زیر مه قرار می‌گیرند، تا حدی که رفت‌وآمد به روستا قطع می‌شود.

هر سال با آغاز فصل سرما اهالی افراتخته به قشلاق می روند. آن ها به زبان محلی صحبت می کنند. چاه سنگی و باستانی پیرآلا و گورستان گبری حمامی باستانی به اسم کهنه حمام از آثار تاریخی این روستاست.

زمستان 96 در روستای افراتخته

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

afratkhteh1

عکس: محمد حسین پیله ور

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه