بزرگترین تهدید انقلاب اسلامی از بین رفتن روحیه مردمی مسئولین است

امام جمعه علی آباد کتول گفت: بزرگترین تهدید انقلاب اسلامی، از بین رفتن روحیه مردمی و ایجاد نگاه ولی نعمتی، اربابی و طلبکار بودن از مردم میان مسئولین است. 

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی در نماز جمعه این هفته شهرستان علی آباد کتول با تشریح فرصت ها و تهدیدات انقلاب اسلامی، بیان کرد: بزرگترین فرصت انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است. مردم امام (ره) را به کشور آوردند، شاه را خلع قدرت کردند و این انقلاب را به پیروزی رساندند، تا حکومت اسلامی در کشورمان شکل بگیرد.

وی از بین رفتن روحیه مردمی و ایجاد نگاه ولی نعمتی، اربابی، سروری و طلبکار بودن از مردم در میان مسئولین را  بزرگترین تهدید انقلاب اسلامی دانست و اذعان کرد: مردم دوست ندارند در انقلابی که آن را به پیروزی رسانده اند، مسئولی را ببینند که  فراموش کرده، روی کدام صندلی نشسته و برای آن صندلی چه خون هایی داده شده است.

مردم مسئولینی ساده زیست همچون رهبر معظم انقلاب می خواهند

شاهچراغی رواج روحیه اشرافی گری را یکی دیگر از تهدیدات انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: زندگی وزیر و وکیل انقلاب اسلامی باید با زندگی وزیر و وکیل رژیم پهلوی فرق داشته باشد. مردم انقلاب نکردند که مسولین برای خود زندگی اشرافی بسازند.

وی به زندگی ساده مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مسئولین کشور همچون مقام معظم رهبری، باید با پرهیز از اشرافی گری، مانند غالب افراد جامعه، از نظر مالی، زندگی متوسط داشته باشند.

شاهچراغی با تاکید بر لزوم توجه به باورهای دینی مردم، تصریح کرد: مردم بر اساس باورها و اعتقادات دینی خود برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند و امام خمینی (ره) را نایب امام زمان (عج) می دانند و لذا کشته شدن در این راه را نیز شهادت در راه خدا می دانند. 

لزوم تقویت پایگاه های تربیت دینی در جامعه

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن باورهای دینی مردم برای ضربه به انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: اگر باورهای مردم و پایگاه های تربیت دینی مانند مساجد و حوزه های علمیه تقویت شود، بسیاری از آسیب های موجود در جامعه از بین می رود.

خطیب جمعه علی آباد کتول اذعان کرد: آن زمان که باورهای دینی جلوه نمایی کند، بسیاری از مفاسد اجتماعی رنگ می بازد.

وی در ادامه خطبه های خود به لزوم رسیدگی مسئولین به مشکلات مردم تاکید کرد و با اشاره به جریان لایحه بودجه کشور در مجلس، افزود:  نمایندگان بررسی کنند که برای رفع مشکلات مردم همچون بازنشستگان تامین اجتماعی و آن هایی که حقوق بگیر نیستند، از بیت المال چه کاری می شود برایشان انجام داد.

شاهچراغی گفت: بازنشستگان زیادی داریم که چشمشان به این حقوق یک میلیون تومان ماهانه است که کمتر نشود.

مربیان مدارس غیر انتفاعی از حقوق واقعی خود محروم هستند

وی همچنین به وضعیت معلمان مدارس غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت: برخی مسئولین آموزش و پرورش در دوره های مختلف با استفاده از اختیاراتشان، برای خود مجوز مدارس غیر انتفاعی گرفتند و حال می بینیم مربیان مدارس غیر انتفاعی که تحصیلات عالیه ای هم دارند، متاسفانه از بیمه و حقوق کامل برخوردار نیستند، در حالی که این مدارس درآمد بالایی دارند. 

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول در پایان سخنان خود تاکید کرد: انقلاب اسلامی بر اساس ارزش ها و اصولی همچون روحیه جهادی و ایستادگی مقابل ظلم و استکبار شکل گرفته و دشمن به دنبال فرصت برای تضعیف این ارزش ها است که همه ی ما باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام/ 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه