بهره مندی گلستانی ها از ظرفیت فرهنگی عظیم آستان قدس رضوی

مدیر شبکه جوانان رضوی گلستان با اشاره به ظرفیت فرهنگی عظیم آستان قدس رضوی که در جهان اسلام می درخشد، گفت: کمیته های فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرستان های استان گلستان در حال شکل گیری است.

به گزارش زرین نامه؛ سید حسام بنی فاطمه در آیین افتتاح کمیته فرهنگی آستان قدس رضوی شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: به دنبال شکل گیری حوزه زائر اولی های محروم و کمیته فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای توجه به زائران محروم و همچنین مناطق محروم، نمایندگی های آن ها در استان گلستان شکل گرفته و در شهرستان ها نیز در حال تشکیل است که همه ی آن ها به طور مردمی اداره می شوند.

وی قرآن و عترت، فرهنگ وقف و نذر، ترویج گفتمان امام و رهبری و کتاب و کتابخوانی را از بخش های مختلف کمیته فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرستان ها برشمرد و اظهار کرد: شهرستان علی آباد کتول پس از کردکوی دومین شهرستان است که در آن این کمیته فرهنگی راه اندازی شده است.

بنی فاطمه با بیان اینکه در این کمیته ها و کانون های فرهنگی، افرادی فعالیت می کنند که سابقه همکاری در جشن های زیر سایه خورشید را داشتند، اذعان کرد: هدف ما از راه اندازی کمیته فرهنگی در شهرستان ها، سازماندهی کمک های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه خادم یاری دو سرفصل کلی دارد، که افراد در آن یا خادم یار محرومین هستند و یا خادم یار فرهنگی، گفت: خادمیاران در حوزه فرهنگی به مدت 24 ساعت در هر ماه به محرومین خدمت می کنند و بعد از پایان یک دوره ۶ ماهه، درجه خادم یاری دریافت می کنند.

مدیر شبکه جوانان رضوی استان گلستان با بیان اینکه خادم یاران چهار بار در سال می توانند به خادم افتخاری حرم مطهر امام رضا (ع) باشند، گفت: علاقمندان برای ثبت نام خادم یاری آستان قدس رضوی و خدمت به محرومین، می توانند به سایت www.aqr.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه