اتاق فکرهایی که باید زیر سایه امام رضا (ع) برای محرومیت زدایی شکل بگیرد

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه مشکلات بومی نیازمند راه حل های بومی هستند، گفت: زیر سایه امام رضا (ع) برای محرومیت زدایی می توان کارهای بزرگی انجام داد که باید در این راستا اتاق فکرهایی در روستاها برای تولید ایده های بومی جهت حل مشکلات بومی آن ها شکل بگیرد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی در جمع اعضای کمیته فرهنگی آستان قدس رضوی علی آباد کتول با ابراز خرسندی از شکل گیری کمیته فرهنگی منتصب به آستان قدس رضوی در این شهرستان، بیان کرد: این اقدام در بُعد محرومیت زدایی و فرهنگی بسیار خوب است و با اعتقادی که مردم به امام رضا (ع) و خاندان عصمت و طهارت (ع) دارند، شدنی است.

وی با اشاره به لزوم شکل گیری اتاق فکر و چاره اندیشی و برنامه ریزی نخبگان در آن برای مشکلات مشکلات شهرستان، اظهار کرد: در بحث محرومیت زدایی یقیناً می توانیم زیر سایه امام رضا (ع ) کارهای ارزشمند و اثرگذاری انجام دهیم.اما این گروه ها و اتاق فکرها با ابعادی کوچکتر باید برای تک تک روستاها شکل بگیرد و از طریق رابطین که از دل آن روستاها انتخاب شده اند، فکرها تبادل شود.

شاهچراغی با تاکید بر لزوم کسب اعتماد و اطمینان مردم، اذعان کرد: با اعتماد مردم کارهای بزرگی انجام می شود. امروز آستان قدس را می بینیم که با نیت های خیر مردم و نذورات آن ها ساخته شده است.

امام جمعه علی آباد کتول بر اهمیت ارتقاء آموزش، فرهنگ و محرومیت زدایی در روستاها و مناطق محرم تاکید کرده و گفت: آدم های خوش فکر زیادی هستند که توان اجرایی ندارند. باید از ایده های این افراد بهره بگیریم و تنها به فکرها و طرح هایی که از بالا می رسد، بسنده نکنیم، زیرا بسیاری از مشکلات ما بومی بوده و نیازمند راه حل های بومی هستند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه