وزش باد شدید امروز در گلستان خسارتی در پی نداشت

زرین نامه: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از سطح استان، وزش باد شدید امروز خسارتی در پی نداشته است.



به گزارش زرین نامه به نقل از فارس،‌ قاسم سمیعی امشب در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: بیشترین میزان وزش در استان متعلق به شهر گرگان بود که در آن بادی به میزان شدت تقریبی 70 کیلومتر بر ساعت وزید.

از ساعت 22 امشب بارندگی در گلستان شروع می‌شود

وی اضافه کرد: براساس گزارش هواشناسی استان، وزش باد در استان تا حدود ساعت 22 امشب ادامه خواهد داشت و سپس از شدت آن کاسته خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: وزش باد در برخی از مناطق استان همچنان جریان دارد و با توجه به این وضعیت جوی، همچنان اوضاع را رصد می‌کنیم.

به گفته سمیعی: با تمامی فرمانداری‎های استان تماس حاصل شده و آنان اطلاع داده‎اند که گزارشی مبنی بر خسارت دریافت نشده است.

قطعی کوتاه برق در برخی مناطق گلستان

وی یادآور شد: در برخی شهرستان‌ها، وزش باد موجب قطعی مقطعی برق برخی مناطق شده یا نمایشگاه‎های نوروزی را به هم ریخته، اما آسیب جدی به مکانی وارد نشده است.

سمیعی ادامه داد: به فرمانداری‎ها و دستگاه‌های اجرایی استان تأکید شد تا آماده مقابله با هرگونه حوادث احتمالی باشند.

وی با اشاره به شرایط جوی استان تا 24 ساعت آینده اذعان داشت: طبق گزارش دریافتی از هواشناسی استان از اواخر امروز، بارش باران به تناوب در استان آغاز به خواهد شد و این وضعیت از فردا با کاسته شدن از میزان ابرها ادامه خواهد یافت.

تمرکز بارندگی بر غرب گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: براساس این گزارش، بیشترین تمرکز بارندگی بخش غرب استان از کردکوی تا فاضل‌آباد گرگان خواهد بود.

سمیعی افزود: از صبح فردا دوشنبه با آرام شدن شرایط جوی، گلستان شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

آمادگی شبانه‌روزی اعضای «استقبال ایمن از بهار» استان گلستان

وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو طرح استقبال ایمن از بهار استان تأکید کرد: کشیک‌های مستقر در این دستگاه‌های اجرایی آماده پاسخگویی و خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

سمیعی ابراز امیدواری کرد، شهروندان گلستانی در ایام پیش‌رو سالی عاری از خطر توأم با ایمنی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان وجود دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود. ‌

هوای گلستان هم‌اکنون ابری است و باران، نم‌نم شروع به باریدن کرده است.

«استقبال ایمن از بهار»، طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال‌شرقی کشور قرار دارد.