12 نمایشگاه صنایع‌دستی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

زرین نامه: عباسی دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: 12 نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و ملزومات سفر، ویژه نوروز 92 در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش زرین نامه، قربان عباسی در حاشیه بازدید از کمیته گردشگری روستای زیارت گرگان اظهار داشت: هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها آشنایی مسافران و گردشگران نوروزی با صنایع‌دستی و سوغات استان گلستان است.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها در نقاط پرتردد و مهم استان راه‌اندازی می‌شوند.

نمایشگاه‌ها با جشنواره، جشن و مسابقه فرهنگی همراه هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها در گنبدکاووس، بندرترکمن، علی‌آبادکتول و شهر نوکنده راه‌اندازی خواهند شد.

عباسی ادامه داد: بندرگز، آزادشهر، گرگان، شهر نوده‌خاندوز و روستای قرق برخی دیگر از شهرها و روستاهایی هستند که نمایشگاه صنایع‌دستی سوغات و ملزومات سفر ویژه نوروز 92 را برپا می‌کنند.

به گفته وی، این نمایشگاه‌ها با جشن‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی در تعطیلات نوروز 92 همراه هستند.

100 برنامه فرهنگی و هنری نیز در تعطیلات نوروز در گلستان اجرا می‌شود

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان تصریح کرد: در تعطیلات نوروز علاوه بر 12 نمایشگاه فوق، 100 ساعت برنامه فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

عباسی افزود: این برنامه‌ها توسط کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد سفرهای نوروزی طراحی شده و به مرور زمان در تعطیلات به اجرا در می‌آیند.

وی تأکید کرد: کمیته‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان در پی راهنمایی‌های استاندار با وحدت و همدلی همکاری می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: 150 بازارچه سنتی و محل‌های عرضه ارزاق عمومی به مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شدند.

گفتنی است، علاوه بر 12 نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و ملزومات سفر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان غرفه سوغات استان نیز توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در قالب طرح آرامش بهاری در جوار 31 امامزاده و بقعه متبرکه دایر شده است.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان عضو ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان نیست./فارس