آستان مقدس امامزاده هارون بن موسی بن جعفر(ع)

زرین نامه: آستان مقدس امامزاده هارون بن موسی بن جعفر(ع) معروف به امامزاده الازمن در 800 متری جاده بین المللی و شهرستان علی آبادکتول و روستای الازمن می باشد.

به گزارش زرین نامه؛ در جوار این امامزاده واجب التعظیم قبرستان مومنین 16 روستاها و شهرستان علی آبادکتول و شهر فاضل آباد و بخش کمالان قرار دارد.

 روستاهای مجاور این امامزاده شامل الازمن، پیچک محله، نوده کتول، نصرت آباد، برفتان، رحمت آباد، عباس آباد، گلستان، خارکلاته، محله علی آباد، اسماعیل آباد، باقرآباد، شیرنگ اولیا، شیرنگ سفلی، مارانکلاته و کردآباد می باشد.

همچنین گلزار شهدای گنجینه هشت سال دفاع مقدس در جوار این امامزاده معبری واقعی به آسمان گشوده است.

امامزاده هارون از نظر جغرافیایی در جای بسیار بکری قرار گرفته که در ایام نوروز و بقیه سال میزبان مسافران و میهمانان و زائرین آقا علی بن موسی الرضا(ع) می باشد و وسعت این امامزاده بسیار زیاد بوده تاحدی که کوهی در روبروی جنوبی بنام این امامزاده یعنی کوه هارون بن موسی بن جعفر(ع) می باشد.

برنامه های فرهنگی این بقعه شریف عبارتند از طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، سوگواره بصیرت عاشورایی و تمامی ایام ولادات و شهادت های ائمه معصومین که با شور و حال خاصی با حضور جمع کثیری از زائرین برگزار می شود.

این امامزاده دارای مرکز فرهنگی و قرآنی جهت انجام کلاسهای مربوط به طرح تربیت حافظان قرآن کریم می باشد.

امامزاده هارون دارای چهار گلدسته و یک گنبد نیمه ساز و مشغول عملیات عمرانی است.

 این بقعه یک مسجد به نام خود امامزاده دارد که بسیاری از مراسمات بقعه در آن برگزار می شود.

به گزارش زرین نامه:  امامزاده هارون از طریق هیئت امناء و زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول اداره می شود و از نظر مالی از طریق خیرین و کمک های مردمی تأمین می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه