سفر وزیر کار به علی آباد کتول در غیاب خبرنگاران شهرستان

خبرنگاران علی آباد کتول در عصر رسانه و ارتباطات، همچنان در غربت به سر می برند، تا آنجا که وزیر این مملکت به این شهرستان می آید و مسئولین خود را موظف به دعوت خبرنگاران این شهرستان نمی دانند!

به گزارش زرین نامه؛ در حالی که رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی مطرح می شود و دانستن حق مردم است، مسئولین ادارات علی آباد کتول از دعوت خبرنگاران این شهرستان به برنامه هایشان خودداری می کنند. آن ها در سیاست یک بام دو هوایشان، گاهی به نعل می زنند و گاهی به میخ.

صبح امروز وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی به همراه استاندار گلستان به علی آباد کتول آمد تا کارخانه خمیر کاغذ در شهرک صنعتی این شهرستان را افتتاح کند. در این برنامه قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، هدایتی کتولی فرماندار و سایر مسئولین ادارات این شهرستان حضور داشتند.

خبرنگاران استانی هم به دعوت استانداری برای پوشش رسانه ای این آیین به علی آباد کتول آمدند، در حالی که هیچ یک از خبرنگاران این شهرستان در این مراسم حضور نداشتند.

غربت خبرنگاران علی آباد کتول در شهرشان

بالاترین رده اجرایی این شهرستان گویی سیاست یک بام دو هوایی پیشه کرده و در دیدار با خبرنگاران شهرستان از اهمیت رسانه در دنیای امروز و لزوم همکاری و تعامل با رسانه ها می گوید و آن ها را بازویی می داند که می شود به کمک آن ها به رشد شهرستان و اطلاع رسانی دقیق در زمینه فعالیت های انجام شده و ... استفاده کرد، اما در عمل مشاهده می شود که در بسیاری از برنامه های بزرگ همچون حضور وزراء و معاونینشان و همچنین نشست های مهم، لزومی برای حضور خبرنگاران نمی بیند.

اگر چه خبرنگاران این شهرستان با تکیه به رسالت بزرگی که بر دوش دارند، از هیچ تلاشی برای پوشش رسانه ای برنامه ها دریغ نکرده و حتی بدون دعوت رسمی، برنامه های بزرگداشت هفته دولت، دهه فجر و .. را خبری می کنند، اما پوشش خبری برنامه هایی همچون حضور مسئولین رده بالا در شهرستان و جلسات مهم نیازمند دعوت است و اگر خبرنگاری بخواهد در این برنامه ها حضور یابد، باید حتماً از قبل دعوت شود، چه بسا برخی برنامه ها بوده که حتی خبرنگار شهرستان دعوت شده اما به دلیل عدم هماهنگی روابط عمومی محترم با دفتر رییس، از حضور خبرنگار در آن جلسه ممانعت شده و خبرنگار پشت درب مانده است که چنین رفتارهایی در شان اصحاب رسانه نیست.

به نظر می رسد فرماندار و مسئولین ادارات این شهرستان می خواهند با این سیاست اتخاذی، علی آباد کتول را در عرصه اطلاع رسانی به عصر حجر ببرند تا به راحتی پنهان کاری کرده و با دوری از اصحاب رسانه که چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند، آنچه خود می خواهند انجام داده و کسی هم آن ها را نقد نکند. احیاناً هم اگر کسی نقد کرد، فوراً نشست خبری صوری شکل داده و با تمام توان خود و نیروهای کمکی که در این بلبشوی فضای مجازی با تاسیس یک کانال سطحی در تلگرام یک شبه به خبرنگار (بخوانید خبرنگار نما) تبدیل شده اند، به خبرنگار منتقد حمله کنند تا دیگر جرات نقد نداشته باشد!!!

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه