آیین اختتامیه «چهل شب با چهل شهید» در علی آباد کتول+ تصاویر

آیین اختتامیه چهارمین فصل برنامه فرهنگی «چهل شب با چهل شهید علی آباد کتول» به میزبانی شهدا و خانواده هایشان و با دست اندرکاری جوانان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ گروهی از جوانان علی آباد کتول که حدود ۴ سال پیش طرح دیدار هفتگی با شهدای این شهرستان را کلید زده بودند، فصل چهارم این طرح را به پایان رساندند.

آیین اختتامیه فصل سوم و چهارم این طرح با حضور سید ناصر حسینی پور جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند»، سید مسافر از مداحان و رزمندگان تیپ فاطمیون افغانستان، خانواده معظم شهدا و مردم در مصلای امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

به همراه خبرنگاران وارد مصلی می شویم، سویی خیمه کودکان برپاست و حاج آقا فاطمی منش مشغول آموزش مسائل دینی با زبان بازی و سرگرمی به آنهاست و سویی دیگر موکب قمر بنی هاشم در حال پذیرایی از مهمانان است.

فضای داخل مصلی تقریباً پر شده، با قرائت قرآن و پخش سرود ملی کشورمان، مراسم آغاز می شود.

رمضانعلی ابری به جایگاه می رود و شعر می خواند و پس از او نوبت به جوانه هایی از گروه نسیم غدیر می رسد که با خواندن سرودی درباره شهدا، حال مجلس را خوبتر می کنند.

پخش کلیپ شهدای چله سوم و چهارم چهل شب با چهل شهید، چشم ها را برای دقایقی روی پرده نمایش خیره می کند و پس از آن نوبت به نمایش ((کبوتران شاهد)) توسط گروه هنری نقاب اجرا می رسد. هنرمندان در این نمایش به اجرای بخشی کوتاه از زندگی ادموند بالیانس خانقاه از شهدای ارامنه شهرستان می پردازند.
مبادا شرمنده شهدا شویم

بعد از نمایش مریم عاشوری خواهر شهیدان حسن و حسین عاشوری (مجری برنامه چهل شب با چهل شهید) به همراه فرزندان شهیدان مرافع حرم قربان نجفی و سید رضا حسینی به جایگاه می رود تا با آن ها به گفت و گو بنشیند.

سیده مهدیه حسینی دختر شهید مدافع حرم سیدرضا حسینی می گوید: در شرایطی که دشمن در حال صرف هزینه زیادی برای برداشتن چادر از سر بانوی مسلمان است، باید حجاب خود را حفظ کنیم تا شرمنده شهدا نشویم.

زهرا نجفی دختر شهید قربان نجفی نیز می گوید: پدرم همیشه می گفت باید پشتیبان ولایت و رهبری باشیم تا انقلابمان از شر دشمن در امان بماند.
وی اذعان می کند: شهادت بهترین سرنوشتی بود که برای پدرم رقم خورد و من هیچگاه از این اتفاق ناراحت نیستم.
هنوز مجلس از حال و هوای حرم حضرت زینب (س) و مدافعانش بیرون نیامده که حجت الاسلام براتی به همراه مهمانش سید ناصر مداح و مدافع حرم افغانی عضو تیپ فاطمیون به جایگاه می آیند.

انقلاب اسلامی همچون نوری عظیم در جهان می درخشد

سید مسافر با اشاره به اینکه ما در آرزوی تایید حضرت آقا بودیم، می گوید: آنروز که رهبر معظم انقلاب فرمودند من نگاهی ستایشگرانه به تیپ فاطمیون دارم، دل های ما از شادی به پرواز درآمده بود.

وی با اشاره به عشق و علاقه مردم افغانستان به انقلاب اسلامی، اظهار می کند: پوست ۵۰۰ نفر از مردم افغان را به جرم پیروی از امام خمینی (ره) زنده زنده کندند و در زمان جنگ تحمیلی ایران نیز، ۲۵۰۰ نفر از مردم ما در جبهه های حق علیه باطل شهید شدند.

سید مسافر تاکید می کند: دشمن دارد طوری جلوه می دهد که قدرت انقلاب اسلامی کم و کمرنگ است، شاید شما که در کشور هستید متوجه نشوید، ولی این نور عظیم را ما که از بیرون به انقلاب می نگریم، می بینیم.

حالا نوبت به نویسنده کتاب پایی که جا ماند رسیده، کتابی که مورد تعریف مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

ما در جنگ تحمیلی منش عاشورایی را به جهان صادر کردیم

سید ناصر حسینی پور که در تمام مدت سخنرانی به احترام خانواده معظم شهدا و مردم ایستاده است، می گوید: تفکر آدم های جنگ تحمیلی، بزرگتر از خود جنگ بود. عظمت روحی بچه های ما یکی از شاخصه های دوران دفاع مقدس ماست.

سربازان جهان وطن برای کشورهای مظلوم نسخه عزت می پیچند

وی می گوید: اگر شهدا زنده بودند سرباز جهان وطن بودند این سرباز جهان وطن واژه ای مقابل دهکده جهانی است.

حسینی پور اظهار می کند: داعشی ها در عراق و سوریه و ... پایشان را روی سینه مسلمانان می گذارند، فرزند مادری را در دیگ آب پز می کنند جلویش می گذارند، جگر آن ها را در می آورند و اینگونه ملت ها را تحقیر می کنند و لذا سربازان جهان وطن ما هرجا که جنرال های سه ستاره آن ها هستند، حضور می یابند و نسخه عزت برایشان می پیچند.

این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس تاکید می کند: ما در دوران جنگ تحمیلی حتی ابتدایی ترین تجهیزات را نداشتیم، اما رزمندگان ما با توکل به خداوند متعال، پیروی از امام خمینی (ره) و اراده ای آهنین پیروز شدند.

حسینی پور با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس قلب هایشان با امام حسین (ع) مانوس بود، افزود: رأفت، انسانیت و اخلاق از دیگر شاخصه های رزمندگان ما بود. ما در جنگ تحمیلی مدل نبرد عاشورایی و منش عاشورایی را به خارج از مرزها صادر کردیم.

وی با بیان اینکه ما شهیدی نداریم که در عقبه مادرش ساکش را به دستش نداده باشد، می افزاید: صدام از مادران ایرانی شکست خورد. مادرانی همچون انیسه جنیدی که چهار فرزندش شهید شد و می گفت نمی خواهم یک قطره اشک امام خمینی را نبینم.

تا آخر پای انقلابمان ایستاده ایم

این رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان تامید می کند: یک روز دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی جان جوانان ما را گرفت و امروز نان مردم ما را گرفته است اما ما همچنان پای انقلابمان ایستاده ایم.

پایان سخنان حسینی پور اختتامیه فصل چهارم چهل شب با چهل شهید هم پایان می یابد و مهمان ها برای صرف غذا، پای سفره شهدا می نشینند.

تصاویری از اختتامیه برنامه فرهنگی چهل شب با چهل شهید

40shabbashohada1

40shabbashohada2

شعر خوانی رمضانعلی ابری 

40shabbashohada1

گروه سرود نسیم غدیر

40shabbashohada1

مصاحبه مریم عاشوری با فرزندان شهدای مدافع حرم

40shabbashohada1

40shabbashohada1

حضور مادران و خواهران شهدا در مراسم

40shabbashohada1

40shabbashohada1

40shabbashohada1

اجرای تئاتر درباره شهید ادموند بالیانس

40shabbashohada1

40shabbashohada1

سخنرانی سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» در مراسم

40shabbashohada1

40shabbashohada1

گفت و گوی حجت الاسلام براتی با سید مسافر مدافع حرم افغانستانی

40shabbashohada1

40shabbashohada1

40shabbashohada1

40shabbashohada1

40shabbashohada1

40shabbashohada1

40shabbashohada1

حضور حجت الاسلام فاطمی منش در جمع کودکان

40shabbashohada1

40shabbashohada1

گزارش و عکس: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه