محرم ماه نگریستن و زیستن در آسمان آزادگی / عاشورا انفجاری از نور و تابشی از حق است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، گفت: محرم ماه نگریستن و زیستن در آسمان آزادگی و صدف سپید دریای ایثار است.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ عادله کشمیری ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالارشهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش در پیامی به همین مناسب، گفت: محرم ماه نگریستن و زیستن در آسمان آزادگی و صدف سپید دریای ایثار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: خون جاری عاشورا، تا ابدیت در رگ و ریشه آزادگی جاری است و این حادثه تاریخی فراموش نشدنی عاشقانه ای آرام در قلب واقعه کربلا به شمار می آید.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) تفسیر بعثت، ترجمان نبوت و معنای امامت است و عاشورا همچون انفجاری از نور و تابشی از حق است که بر روی دل ها و اندیشه ها می تواند متجسم شود.

این مدیر استانی افزود: ماه محرم موسم آمیختگی و آموختگی از امام حسین (ع) است و این ایام یادآور درس های عاشورا و تکرار پیام های نهضت کربلاست و این، مهم ترین نقش احیای ایام شور و عزای حسینی است.

وی خاطر نشان کرد: عاشورا به ما می آموزد امر به معروف و نهی از منکر، رسالت دین داران و دین مداران و استمرار خط امامت و نبوت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه ضمن دعوت از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان به مداقه و نگرش ویژه به محتوای قیام حسینی و فلسفه عاشورا، ابراز داشت: اصحاب فرهنگ و هنر می توانند با نگاهی عمیق، معرفتی و خلاقانه به واقعه عاشورا به شایستگی روایت گر این حماسه ماندگار شوند.

انتهای پیام/