شکایت از رسانه های انقلابی نشانگر میزان صداقت دولت در نقدپذیری است/ چرا روزنامه ها و سایت های منتقد دولت مرتب به دادگاه می روند؟/ دولت مطلب توصیفی را هم نقد می داند

محمدصادق کوشکی کارشناس علوم سیاسی گفت: همین که وطن امروز و کیهان به دادگاه احضار شده اند نشان دهنده صداقت دولت در نقدپذیری است. دولت حتی گزارش های توصیفی را نیز انتقاد حساب می کند و این نشان از میزان صداقت دولت است.

به گزارش زرین نامه به نقل ازدانا ؛ محمدصادق کوشکی کارشناس علوم سیاسی در خصوص احضار شدن روزنامه های کیهان و وطن امروز به دادگاه رسانه گفت: احضار شدن این روزنامه ها به دادگاه نشان می دهد که دولت ظرفیت انتقادپذیری بالایی دارد، آقای روحانی بارها گفته بود که ما ظرفیت های بسیار بالایی برای انتقادپذیری داریم و می خواهیم فضای باز ایجاد کنیم و کاری کنیم که همه ی قلم ها صریح و همه افراد صریح القلم شوند یا اینکه می خواهیم قلم های بسته را باز کنیم.

روحانی اظهارات زیادی از این دست داشت و این نشانگر میزان تحمل دولت و نقدپذیری آن است و دلیل دیگری نمی تواند داشته باشد.

وی افزود: همین که وطن امروز و کیهان به دادگاه احضار شده اند نشان دهنده صداقت دولت در نقدپذیری است. دولت حتی گزارش های توصیفی را نیز انتقاد حساب می کند و این نشان از میزان صداقت دولت است.

کوشکی در مورد دوگانگی نظارت بر مطبوعات و دلیل این که روزنامه های حامی دولت چرا به دادگاه احضار نمی شوند خاطرنشان کرد: وقتی که دولت می گوید "می خواهیم قلم های بسته را باز کنیم و فضای بسته را آزاد کنیم و می خواهیم آزادی بیان ایجاد کنیم، همه در نقد دولت آزاد هستند، همه هر چه که می خواهند دولت را می توانند نقد کنند،" شکایت از این دو روزنامه نشانگر میزان صداقت دولت است.

دلیل این که کسی با روزنامه های حامی دولت مانند روزنامه شرق برخورد نمی کند این است که کسی از آنها شکایت نمی کند؛ دستگاه های مربوطه نسبت به مطبوعات اصلاح طلب خیلی مهربان هستند، یعنی وقتی که روزنامه ابتکار می آید در کاریکاتورش به منتقدان FATF اهانت زشتی می کند، دستگاه مربوطه باید بیاید و اجازه این کار را ندهد چون روزنامه حق اهانت ندارد ولی این کار را نمی کند یا وقتی روزنامه یا سایت اصلاح طلبی می آید و حمله تروریستی اهواز را نشانه خشونت نیروهای مسلح ما می داند و دلیل حمله مسلحانه اهواز را ارجاع می دهد به این که نیروهای مسلح ما خشن هستند و از تروریست ها دفاع می کند، دستگاه های مربوطه در این مساله دقت نمی کنند و یا با رافت اسلامی برخورد می کنند و آن سایت یا کاریکاتوریست را مورد پرسش قرار نمی دهد که چرا از تروریست ها دفاع کرده اند.

محمد صادق کوشکی در پایان گفت: این نکته وجود دارد که چرا از روزنامه ها و نشریات و سایت های منتقد دولت مرتب به دادگاه می روند؟ این نشانگر میزان صبر، انتقادپذیری و صداقت دولت و ادعایی است که واقع بیان می کند "همه از ما می توانند انتقاد کنند."

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه