طواف کعبه دل ها در اربعین/ شاخ شیطان بزرگ در حال شکستن است

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به اینکه از زمان شهادت امام حسین (ع) تا کنون بسیاری تلاش کردند که امام حسین (ع) الگو نشود، گفت: امروز 40 میلیون زائر به پیاده روی اربعین می روند و حرم سالار شهیدان (ع) به کعبه دل ها و بین الحرمین به عاشقانه ترین محیط دنیا تبدیل شده است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته علی آباد کتول بیان کرد: از ابتدای شهادت امام حسین (ع) تا امروز بسیار تلاش کردند که اهداف ایشان به عنوان الگو معرفی نشود، از زمان متوکل عباسی که قبر امام حسین (ع) را از بین برد و زائرین را سر به نیست می کرد اما دید نمی شود.

وی اظهار کرد: حزب بعث نیز با توجه به همین دیدگاه، نمی گذاشت به هیچ وجه حتی در کنار قبر امام حسین (ع) نماز جماعت برگزار شود و حتی اذان گویی و نوحه خوانی ممنوع بود. اما حزب بعث هم نابود شد.

مهدی نژاد تصریح کرد: تروریست ها خواستند امنیت عراق را از شیعیان بگیرند، اما از ایران اسلامی تا حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق جمع شدند و آن ها را از بین بردند و این کشور را امن کردند و حالا بیش از 20 میلیون زائر از 40 کشور جهان در پیاده روی بزرگ اربعین به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند و آنجا را همچون کعبه زیارت می کنند.

وی با بیان اینکه پیاده روی عظیم اربعین به طور خودگردان و مردمی اداره می شود، اذعان کرد: امروز بین الحرمین به عنوان مکانی است که همه به آن عشق می ورزند و پیامش «امر به معروف و نهی از منکر» و «هیهات من الذله» ، «ذلیل استکبار نشدن»، «صلح و دوستی» و «همراهی» است.

حج باید ریشه های ظلم را بخشکاند

امام جمعه علی آباد کتول تاکید کرد: در این راهپیمایی شهدای یمنی فراموش نمی شوند و به سعودی ها می گویند که کل حجاج مکه به اندازه زائرین ایرانی در اربعین بیشتر نیست. همانطور که زائرین اربعین اهداف دین را مطرح می کنند، حج هم باید اینگونه باشد. این حج خشک و بی رمق و زیر اختناق شدید حکام سعودی حج نیست، بلکه حج باید ریشه های ظلم را بخشکاند.

وی با بیان اینکه بحث ما با آل سعود از حالت تقابل به حالت تخاصم رسیده است، گفت: در گذشته آن ها می خواستند حرف اول را در منطقه بزنند و ما هم با توجه به ایده ای که داریم، راهی را دنبال کردیم که سبب همراهی نیروهای منطقه با ما شد، اما این موضوع حالا شکل تخاصم به خود گرفته و روز به روز بیشتر می شود.

مهدی نژاد افزود: ما به دنبال تخاصم با آل سعود نیستیم و قطع رابطه را هم نمی خواستیم، اما از وقتی که بن سلمان که صدام دوم تعبیر می شود، این راه را دنبال کرد. آل سعود به این راحتی وارد جنگ نمی شد، اما این جوان ناپخته و نفهم دنبال این است که سعودی را به شبیه یک کشور غربی کند.

امام جمعه علی آباد کتول عنوان کرد: آل سعود چهار برنامه را علیه کشورمان آغاز کرده است. اول ایجاد ناامنی در ایران. کمتر گروه تروریستی است که برای انجام مقاصد خود از آل سعود پول نگرفته باشد. تروریست هایی که به دست نیروهای اطلاعاتی کشور می افتند، اقرار می کنند که از آل سعود برای کشتن آدم ها در ایران پول گرفته اند.

آل سعود دشمن اهل سنت است

وی افزود: دوم فرقه گرایی. صدها سال است که اهل سنت و تشیع کنار هم زندگی می کنند. اما آل سعود دشمن اهل سنت است که تکفیری تربیت می کند و جان اهل سنت را به خطر می اندازد و منطقه آن ها را منفجر می کند، در حالی که جمهوری اسلامی تمام توان خود را برای حمایت از اهل سنت گذاشته است.

مهدی نژاد از جنگ روانی به عنوان سومین و ایجاد مشکلات اقتصادی به عنوان چهارمین برنامه آل سعود علیه ایران نام برد و گفت: آل سعود در بحث اقتصادی همراهی بسیار تنگاتنگ با امریکا و اسرائیل آغاز کرده و مثلث شومی را تشکیل داده اند. مرگ بر حکومتی که خود را خادم حرمین شریفین می داند و با بدترین دشمن اسلام که یهود و صهیونست است و کسی همچون ترامپ که اصلاً دین را قبول ندارد، همراه شده است.

عربستان؛ سر در گیربان مشکلات

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به مشکلاتی که امروز گریبانگیر عربستان شده، تصریح کرد: عربستان امروز شدیداً دچار مشکلات مذهبی است. بن سلمان می خواهد عربستان را شبیه کشوری غربی کند و جامعه سنتی عربستان این اعتقاد و رفتار بن سلمان را نمی پذیرد و به شدت با آن مخالف است.

وی گفت: مشکل دیگر عربستان مشکل جمعیتی است. 40 درصد جمعیت عربستان خارجی هستند. ارتشی های بازنشسته های کشورهای غربی و گرسنگان بنگلادش، هند و سودان در آنجا جمع شدن اند که خود برای این کشور یک خطر هستند.

مهدی نژاد اظهار کرد: از لحاظ اقتصادی نیز علیرغم اینکه عربستان پول زیادی دارد، اما از 28 نفر میلیون جمعیتش، 13 میلیون نفر آن ها برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند. اگر چه هتل های زیبا در مکه و مدینه ساخته شده، اما عمده جمعیت این کشور در فقر هستند. همچنین حکومت سعودی 13 میلیارد از پول های صندوق ذخیره اش را خرج کرده و به مردمش گفته است که برای 15 سال گذشته باید زکات خود را بدهید.

امام جمعه علی آباد کتول ابراز کرد: مشکل مهمتر آل سعود این است که این حکومت وابسته به حمایت امریکا و انگلیس است. حرف ترامپ درست است که آنها بدون این حمایت بیشتر از 2 هفته پابرجا نمی مانند. تمام مراکز قدرتشان در دست امریکایی هاست و تا زمانی که آل سعود بدردشان بخورد، از آن ها حمایت می کنند.

مهدی نژاد خاطر نشان کرد: مشکل مهمتری هم که جدیداً برای آل سعود پیش آمد، قتل خاشقچی است. یک مرد 60 ساله را کشتند و حالا دنیا بخاطرش تکان خورد. به این ترتیب جایگاه آل سعود متزلزل و زمینه نابودی بن سلمان فراهم شده است.

دنیا نیازمند نفت ایران است

امام جمعه علی آباد کتول در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به آغاز تحریم های امریکا از 13 آبان، گفت: تحریم های امریکا در واقع آغاز شده و فقط تحریم نفت و انرژی مانده است. امریکا به دنبال قطع کامل نفت ایران است.

وی با بیان اینکه همه ی دنیا معتقدند که امریکا در اهدافش ناموفق است، در این رابطه دلایل زیر را تشریح کرد: اول اینکه این تحریم ها مطابق نظر سازمان ملل نیست. دوم اینکه حتی دوستان نزدیک امریکا با وی برای انجام تحریم ها همراهی نمی کنند، هر چند ما زیاد به غربی ها خوش نیست اما تا الان گفته اند که ما همراهی نمی کنیم. از طرفی هم دنیا شدیداً به نفت ما نیازمند است. امریکا نفت خود را حراج کرده اما برای کشورها به صرفه نیست، همچنین کیفیت بالایی ندارد. بسیاری از پالایشگاه های دنیا با نفت ما می چرخد. عربستان نیز می گوید ما در آن حد توان تولید نفت نداریم که جبران نفت ایران را کنیم.

 شاخ شیطان بزرگ در حال شکستن است

مهدی نژاد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: در تحریم های جدید، توفیقی برای امریکا نیست. امریکا در هدفی که دنبال می کند، تنهاست و این لطف خداست که می خواهد شاخ این قدرت شیطانی شکسته شود.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه