خروج آمریکا از سوریه کارنامه مردودی این کشور را تکمیل کرد/ انزوای سیاسی ترامپ در جلسه سران گروه ۲۰

نماینده مردم آمل با تاکید بر اینکه همه دنیا باید بدانند آمریکایی ها هیچ مرام و مسلکی در قول و قرارهای خود ندارند، مجموع پیشامدهای اخیر را بیانگر کارنامه مردودی آمریکا در بعد سیاسی و دیگر ابعاد دانست.

به گزارش زرین نامه به نقل از خبرگزاری دانشجو ؛ عزت الله یوسفیان ملا نائب رئیس فراکسیون مستقلین با اشاره به خروج آمریکا از سوریه اظهار داشت: ترامپ فردی حسابگر و پولی است و همه چیز حتی ابرقدرتی آمریکا را در پول می بینید.

وی با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان افزود: آمریکا در حال حاضر میلیاردها دلار بدهکار است و به دلیل همین کسری بودجه مجبور به عقب نشینی از خاک افغانستان شده است.

نماینده مردم آمل 2 هزار نیروی سرباز آمریکا در برابر نیروهای هوایی مقتدر روسیه، ایران و ترکیه در سوریه برای مقابله با داعش را بسیار ضعیف و ضربه پذیر برشمرد و تصریح کرد: آمریکا نگران بود تمامی 2 هزار نیروی نظامی خود را به صورت ناگهانی از دست دهد و شاید برای اولین بار با خارج کردن آنها درایت خود را نشان داد.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه ایجاد منطقه پرواز ممنوع همواره یکی از شعارهای انتخاباتی کلینتون و ترامپ بود یادآور شد: آنها تصور می کردند می توانند همانگونه که به اقدامات نظامی شان در کشورهایی نظیر لیبی جامعه عمل پوشانده بودند این بار نیز همان سناریو را در سوریه تکرار کنند که در خواسته خود ناکام ماندند.

نماینده مردم آمل در بخش دیگری از سخنانش پیرامون اختلافات ترامپ با اروپا بر سر برجام، افزود: اروپا کوچکترین اعتنایی به مخالفت های ترامپ ندارد و اگر هم حرفی بزند یا تهدیدی کند پاسخ تهدیدات او را خواهند داد.

یوسفیان ملا ادامه داد: در جلسه سران گروه 20 در آرژانتین نیز شاهد بودیم که علیرغم اینکه در گذشته روسای کشورهای مختلف برای دیدار، هم نشینی و گپ زدن با رییس جمهور آمریکا سر و دست می شکستند و تلاش می کردند تا راه را برای رئیس دولت آمریکا باز کنند، این بار ترامپ تقریبا در جلسات تنها بود، حتی در زمانی که نوبت به عکس یادگاری رسید جایی برای وی نبود و مجبور شدند برای این منظور او را در بین دیگر سران جای دهند.

وی تصریح کرد: ترامپ پس از اختلاف نظر با اروپایی ها برای اینکه بخواهد ضرب شستی نشان دهد اعلام کرد که از این پس بهتر است خودتان امنیت کشورهایتان را تامین و از ورود داعش و دیگر مهاجران جلوگیری کنید.

نماینده مردم آمل با تاکید بر اینکه آمریکایی ها اعم از دموکرات و جمهوری خواه هیچ تعادلی در قول و وعده های خود ندارند افزود: زمانی که کره شمالی آخرین موشک دوربردش را آزمایش می کرد آمریکایی ها هراس داشتند که این موشک به قلب این کشور برخورد کند از این رو دستپاچه شده و با تهدید، تضرع و التماس خواستار ملاقات با رییس جمهور کره شمالی بودند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه ترامپ زیر تمامی قول و قرارهای خود به کرده شمالی را زد، یادآور شد: رییس جمهور آمریکا در حالی درخواست دیدار و مذاکره با رییس جمهور کره شمالی را داشت که تا پیش از این درخواست ملاقات بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا در کاخ سفید را رد کرده بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همه دنیا باید بدانند آمریکایی ها هیچ مرام و مسلکی در قول و قرارهای خود ندارند، مجموع پیشامدهای اخیر را بیانگر کارنامه مردودی آمریکا در بعد سیاسی و دیگر ابعاد دانست.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه