حماسه ۹ دی فقط با عاشورای سال ۵۷ قابل مقایسه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حماسه ۹ دی فقط با تظاهرات بزرگ عاشورای ۵۷ در تهران که پس از آن شاه تصمیم به فرار گرفت قابل مقایسه است.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر؛  محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز(جمعه) پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد حماسه ۹ دی ماه، گفت: ۹ دی روز تلافی و جبران بود، جبران آنچه به صورت تلخ در عاشورای حسینی اتفاق افتاد و اگر جبران نمی شد لکه تاریکی بر پیشانی شهر تهران خودنمایی می‌کرد.

وی با بیان اینکه اگر چه در همان روز با حضور نیروهای وفادار به امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی، آلودگی‌ای که ساعاتی در سطح خیابان ها به وجود آمد پاک شد، خاطرنشان کرد: دشمن پاسخ خود را دریافت کرد البته پاسخ دندان شکن در ۹ دی اتفاق افتاد.

صفار هرندی گفت: حضور مردم در حماسه ۹ دی، قابل قیاس با هیچ‌ یک از راهپیمایی‌های پس از پیروزی انقلاب نیست و بنده عظمت ۹ دی، شکل و ابعاد حضور و شورانگیز بودن آنها را تنها می‌توانم با تظاهرات مردم در عاشورای ۵۷ مقایسه کنم که منجر به فرار شاه شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همانگونه که تظاهرات مردم در عاشورای ۵۷ پشتوانه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی شد، حماسه ۹ دی هم همواره ذخیره‌ای برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ هر روز به شکلی رخ می‌نمود؛ روزی فتنه‌گران شعارهای انقلاب را مخدوش کرده و پنجه بر چهره نورانی امام (ره) و رهبر معظم انقلاب کشیدند و روزهای دیگر هم رذالت‌های دیگر را مرتکب شدند و ظاهر قضیه آن بود که در انتخابات حق کسی ضایع شده است اما کسانی که هوشیارتر بودند، همان زمان هم می‌دانستند که این مسئله بهانه است و این افراد اصل نظام را هدف گرفته‌اند.

صفار هرندی گفت: مقام معظم رهبری از ابتدا رد پای جریان خبیث را در این موضوع دیده بودند و عده‌ای را بازی‌خورده‌ی این جریان عنوان داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنچه در خیابان‌های تهران می‌گذشت، مصاف دو جریان برای مدیریت آینده جهان بود و بالاتر از ادعاهای آنان مبنی بر تقلب در انتخابات بود و جدال آنان صرفاً بر سر آینده‌ی جهان بود و پس از گذشت ۱۰ سال از آن ماجرا، بیشتر مشخص شده است که آن فتنه صرفاً جدالی بر سر آینده جهان از منظرهای مختلف بود.

وی تصریح کرد: در شرایط پس از ۹ دی بود که با جلوه‌های عریان‌تری از منافقان روبرو شدیم چرا که آنان پیش از این خودشان را پشت شعارهای ظاهرفریب پنهان کرده بودند.

صفار هرندی با اشاره به رذالت‌هایی که در فتنه ۸۸ رخ داد، گفت: فتنه‌گران همه ارزش‌های اسلام را زیر پا گذاشتند به گونه‌ای که آشکارا مقدسات اسلام را زیر پا گذاشتند و در روز قدس، تظاهر به فسخ و فجور و روزه‌خواری کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این افراد حرفشان در مواجهه با رقیب فکری‌شان این بود که می‌خواهیم اسلام ناب را پیاده کنیم اما این ظاهر اظهاراتشان بود و پشت چنین اظهاراتی، با همه شعائر امام (ره) و انقلاب رودررو شدند و چهره واقعی خود را نشان دادند؛ به گونه‌ای که مشخص شد منشأ بسیاری از دعواهای قبلی هم، این دل‌های فسادآلود بود اما در آن زمان و به ظاهر خجالت می‌کشیدند که به صراحت مخالفت خود را ابراز کنند و جرأت نمی‌کردند که در تقابل با امام (ره) و انقلاب باشند و خود را پشت شعارهای قشنگ پنهان می‌کردند اما همین افراد به توهین به اصل ولایت فقیه رضایت دادند.

وی گفت: این افراد به جای آنکه با کسانی که شعار «نه غزه و نه لبنان» سر می‌دادند، برخورد کنند، به مؤمنان و صالحان اَنگ می‌زدند و منافقان را با این روش بیمه می‌کردند تا شعارهای ضد انقلاب خود را ادامه دهند.

صفار هرندی افزود: جان‌فداهای ایران، همان کسانی هستند که اگر پیش آید، حاضرند که جان خود را برای غزه، لبنان و سوریه، فدا و با مجاهدان همراهی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: همه کسانی که خیال می‌کنند تاریخ مصرف جمهوری اسلامی پس از ۴۰ سال به اتمام رسیده است اما به کوری چشم آنان، ۴۰ساله‌های مکرر انقلاب پیش خواهد آمد.

وی با اشاره به فتوحاتی که پس از حماسه ۹ دی برای کشور به وجود آمد، گفت: دقیقاً پس از حماسه ۹ دی بود که شاهد پیروزی‌های مکرر انقلاب اسلامی در برابر ایادی آمریکا بودیم و درواقع ۹ دی پایان یافتن همه تلاش‌های دشمن علیه نظام ما بود.

صفار هرندی یادآور شد: در نشستی که وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو پس از حماسه ۹ دی داشتند، آنان به صراحت اعلام کردند که «دیگر نمی‌توان به جنبش سبز تکیه کرد و باید دفتر آن را ببندیم» و این‌گونه بود که به سراغ تحریم و فشار آوردن بر ملت ایران رفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هدف آنان از تحریم اقتصادی کشورمان این است که گرایش مردم به انقلاب و رهبر معظم انقلاب را کمرنگ کنند اما صرفاً افرادی که حکومت را برای مصالح و منافع روزمره خود می‌بینند، تحت تأثیر این مسئله قرار می‌گیرند درحالی‌که بسیاری از مردم همواره پشت انقلاب می‌مانند.

وی با بیان اینکه البته بنده قبول دارم که بسیاری از طاقت‌ها در مقابل فشارهای اقتصادی طاق می‌شود، تصریح کرد: وظیفه ما مسئولان و دست‌اندرکاران این بود که از سنگینی باری که دشمن با تحریم‌ها بر دوش مردم گذاشته است، بکاهیم که جای شکوه است و مردم حق دارند که شکایت کنند چرا که عده‌ای به جای بار برداری، بارگذاری می‌کنند.

صفار هرندی اظهار داشت: می‌توان با مدیریت، کالاها را در مجراهای درست بین مردم توزیع کرد تا بار سنگین گرانی، این‌جور آنان را آزار ندهد چرا که متأسفانه ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته و قیمت‌ها گران شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: این بارگذاری‌ها بر دوش مردم، محصول فهم نادرست و غلط از مسائل است که دوره انقلاب به اتمام رسیده و باید به نسخه‌های جدید و آنچه که کدخدا می‌گوید پناه ببریم درحالی‌که مردم هیچ‌گاه کدخدا را قبول نداشتند و شما بودید که این کشور را بی‌جهت بزرگ کردید.

وی تاکید کرد: آقایان این روزها می‌گویند که مسائل اقتصادی ربطی به برجام ندارد درحالی‌که با این اظهارات، خود به نوعی رودرروی مردم می‌ایستند و آنان را به سُخره می‌گیرند چرا که در زمان مذاکرات می‌گفتند «با امضای برجام، مشکلات اقتصادی حل می‌شود» اما امروز که کارها به سمت دیگری رفته و ناکام شده‌اند، می‌گویند «قرار نبود که با برجام، مشکلات اقتصادی حل شود».

صفار هرندی خاطرنشان کرد: البته در کنار ریزش‌هایی که مکرر می‌بینیم، شاهد رویش‌هایی هستیم از جمله جوانان که یکی از بهترین مصادیق هستند و در جاهایی راه می‌افتند که اغلب برایشان فراخوانی نیامده است که شاهد این مدعا آن است که بسیاری از دانشجویان این روزها برای مردم یمن روزه‌ نجات می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه