کسب مدال طلای المپیاد کشوری و نقره جهانی المپیاد زیست شناسی توسط محمد امین خرقانی دانش آموز گلستانی

زرین نامه: محمد امین خرقانی دانش آموز دبیرستان تیز هوشان گرگان موفق به کسب مدال نقره المپیاد جهانی زیست شناسی در مجارستان شد. اعضای تیم ملی المپیاد علمی زیست‌شناسی برای شرکت در سی‌واُمین المپیاد جهانی به سرپرستی دکتر حسین خانی عازم بوداپست پایتخت کشور مجارستان شده بودند موفق به کسب سه نقره و یک مدال برنز در بین هشتاد کشور گردیدند. محمد امین خرقانی دانش آموز گلستانی این تیم موفق به کسب مدال نقره گردید. خرقانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این اولین مدال جهانی المپیاد زیست شناسی در استان گلستان است که امیدوارم در سال های بعد هم توسط سایر دانش آموزان به دست بیاید. وی در خصوص نحوه انتخاب اعضای تیم گفت: رقابت اولیه بین 40 هزاردانش آموز  صورت  می گیرد و پس از مرحله اول آزمون رقابت بین 1000 نفر ادامه پیدا می کند که 8 نفر برتر موفق به کسب مدال طلای المپیاد می شوند.  و چهار نفر اول به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

وی در خصوص رشته بیوتکنولوژی و رابطه آن با علوم مختلف گفت: این رشته با علوم و صنایع مختلفی نظیر محیط زیست و مسائل مربوط به این حوزه، ساخت و تولید داروهای مختلف، سلول های بنیادی و ... ارتباط دارد و قطعاً توسعه این دانش در کشور منجر به پیشرفت و خودکفایی در علوم مربوط به این خواهد شد.

خرقانی در خاتمه از زحمات استاندار گلستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، حسن مقصودلو مدیر زحمتکش دبیرستان تیزهوشان و سایر همراهانی که در این مسیر به ایشان کمک کردند ، قدردانی کرد.

شایان ذکر طی حکمی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، خرقانی به عنوان مشاور مدیر کل در امور المپیاد ها انتخاب منصوب گردید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه