موکب هایی که کنار شهدا ایستادند/ جاماندگان اربعین «اینجا» صبوری می کنند+ تصاویر

جاماندگان اربعین حسینی شهرستان علی آبادکتول امسال موکب های خود را در جوار گلزار شهدای گمنام این شهرستان دایر کرده اند تا خدمت به خلق خدا کنند و شاید آرام بگیرند.

حجت الاسلام مهدی فاطمی منش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری زرین نامه با اشاره به ممنوعیت پیاده روی اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ستاد اربعین علی آباد کتول به دلیل شرایط ویژه امسال، ممنوعیت پیاده روی اربعین و محدودیت های کرونایی، تصمیم گرفت حال و هوای اربعین را در این شهرستان زنده کند.
وی با اشاره به همکاری موکب های شهرستان در برگزاری ویژه برنامه اربعین، گفت: موکب های قمر بنی هاشم (ع)، انصارالمهدی (عج) و حضرت رسول (ص) با عنوان «جاماندگان اربعین»، موکب هایشان را از روز شنبه 12 مهرماه در جوار گلزار شهدای گمنام شهرستان برپا کرده و تا روز پنج شنبه 18 مهرماه جاری مصادف با اربعین حسینی به فعالیت خود ادامه می دهند.
فاطمی منش تصریح کرد: این موکب ها خدمات خود را که هر ساله در مسیر پیاده روی اربعین به زائران حسینی ارائه می دادند، به شکل نمایشگاهی شامل غرفه های مهدویت، تربیت دینی و سند ۲۰۳۰، مبارزه با استکبار، پاسخ به سوالات شرعی، ختم قرآن به نیابت شهدا، دوخت ماسک، نانوایی، واکس صلواتی، دوخت و تعمیر کفش در جوار گلزار شهدای گمنام پارک انقلاب شهرستان در آوردند و در آنجا مشغول فعالیت هستند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان علی آباد کتول افزود: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان که در سال های گذشته به همت موکب قمر بنی هاشم در عراق برگزار می شد، امسال در جوار گلزار شهدای گمنام شهرستان برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: اجرای تعزیه گروه حضرت ابوالفضل (ع)، زیارت عاشورا به همراه سخنرانی ائمه جمعه شهرستان از دیگر برنامه های فرهنگی است که در حاشیه این نمایشگاه در حال برگزاری است.
فاطمی منش اظهار کرد: نذورات جمع آوری شده در این موکب ها نیز امسال با عنوان کمک مومنانه میان فقرا و نیازمندان شهرستان توزیع می شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه چنین برنامه هایی سبب احیاء ارزش های اربعینی و ترویج فرهنگ از خودگذشتگی، اخلاص، وحدت و یکپارچگی جامعه حول محور امام حسین(ع) می شود، گفت: هدف ما این است که در سال های آینده نیز این ویژه برنامه را با عنوان «جاماندگان اربعین» برگزار کنیم.

می گویند: حالمان اینجا کمی آرامتر است

در ورودی گلزار استندهایی از شهدا قرار گرفته اند و بیشتر از همه، بچه ها از آن ها استقبال کرده اند. از میانشان دائماً رفت و آمد می کنند و هر بار که از کنارشان رد می شوند، دست، به دستشان می دهند.

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

نانوای موکب است. هر سال این موقع ها در مسیر کربلا بود. تا کمر در تنور داغ خم می شد تا نان تازه را از تنور در بیاورد و به دست زائر امام حسین (ع) بدهد. 
امسال کنار شهدای گمنام آمده و اینجا بساط نانوایی اش را پهن کرده و نان به دست زائران شهدا می دهد. 

arbaiinjpg1

این خیاط ها هر سال وقت پیاده روی اربعین خیاطی خود را تعطیل می کردند و با چرخ هایشان راهی عراق می شدند تا مبادا زائر حسینی لباسش پاره بماند. آخر آن ها داغ پیراهن های پاره شده در کربلا هنوز بر دلشان هست و شاید دلشان با دوختن لباس های پاره زائران حسینی کمی آرام می شود و هزار نیت در دلشان چرخ می زند. هر چه هست، امسال جامانده اربعین نام گرفته اند و انگار تنها کنار شهدا ی توانند آرام گرفته و صبوری کنند.

البته امسال جنس خیاطیشان فرق می کند. آن اینجا ماسک می دوزند تا به قدر خودشان در حفظ سلامت آدم های اطرافشان نقش آفرین شوند.

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

مصحف شریف، قرآن عزیز و کلام وحی را به دست زائران شهدا می دهند و صبوری پیشه می کنند تا شاید اربعین سال بعد دوباره در مسیر کربلا قرار گیرند.

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

اللهم عجل لوليك الفرج

بازسازی صحنه ای زیبا که آدم دوست دارد ساعت ها به نگاهش کند و به اتفاقات خیلی خوب خوب خوب اندیشه کند.

صحنه ای زیبا در میان همه ی شلوغی ها که شرح بیشترش با شما...

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

یادواره شهدای مدافع حرم استان گلستان در جوار گلزار شهدای گمنام علی آباد کتول به همت موکب قمر بنی هاشم (ع) این شهرستان

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

می گوید بازنشسته کارخانه خاوردشت علی آباد کتول است. این واکس زدن از دستش بر می آید و چند سالی است که کفش زوار امام حسین (ع) را واکس می زند. امسال که راه کربلا بسته شده، اینجا کنار شهدا توانسته کمی آرامتر شود.

arbaiinjpg1

arbaiinjpg1

20201170940

او خواهد آمد

به زودی. ان شاء الله

arbaiinjpg1

 

گزارش: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه