بانک مهر ایران به رانندگان تاکسی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند

تفاهمنامه همکاری برای نوسازی، بهسازی و جايگزيني ناوگان حمل و نقل شهر تهران ميان دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک مهر ايران و دكتر سيد مناف هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به امضا رسيد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اکبری در این نشست گفت: بانک مهر ايران توجه ويژه‌اي به محيط زيست دارد و از اين جهت شهر تهران نيز اهميت بالايي دارد. اين تفاهم‌نامه اتفاق مبارکي است و بانك تسهيلات قرض‌الحسنه و ارزان قيمت را به فعالان حوزه حمل و نقل پرداخت مي‌كند. در اين ميان وسايل حمل و نقل مانند تاكسي، موتورسيكلت و دوچرخه مورد توجه بوده است.

وی این‌طور ادامه داد: با توجه به شرایطی که سودهاي بانکي دارد، اگر قرار باشد هزينه بالايي به مردم تحميل نشود، بهترين وام‌هايي که مي‌تواند پرداخت شود از نوع قرض‌الحسنه است. تسهيلات قرض‌الحسنه بدون بهره و با کارمزد كم ارائه مي‌شود و ماموريت بانك مهر ايران اين است كه منابع خود را به صورت قرض‌الحسنه ارائه كند.

اکبری درباره تفاهم‌نامه مشترکی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسيد، گفت: براي همکاري در چارچوب اين تفاهم‌نامه در فاز اول ۳۰۰ ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تعريف مي‌كند كه تسهيلات پرداختي بانك در هر حوزه چقدر باشد. همچنين افراد براي دريافت تسهيلات از سوي اين معاونت به بانك مهر ايران معرفي مي‌شوند. كارمزد تسهيلات ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۲ تا ۵ سال و به‌طور ميانگين ۳۶ ماه است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم انتظارات شهرداري و مردم خوب تهران را برآورده کنيم و مانند ساير تفاهم‌نامه‌هايي که با سازمان‌هاي مختلف منعقد كرده‌ايم، بتوانيم در اين تفاهم‌نامه نيز سربلند شويم و شاهد گسترش تسهيلات قرض‌الحسنه در كشور باشيم. اميدوارم روزي برسد كه اغلب وام‌هاي پرداختي در كشور به سمت قرض‌الحسنه پيش برود و به‌ويژه در حوزه‌هايي پرداخت شود كه مي‌تواند آثار خوبي براي مردم و خانوارها داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در انتهاي سال گذشته بانک مهر ايران با مصوبه شوراي پول و اعتبار براي عدم دريافت سه قسط مواجه شد که باعث فشار نقدينگي بر بانک شد. بسياري از افراد در نوبت وام بودند كه قرار بود از محل دريافت اقساط تسهيلات قبلي به آنها وام پرداخت شود. با اين حال، به همت مديران و كاركنان بانك دوره سخت را پشت سر گذاشته‌ايم و اكنون وضعيت خوبي داريم.

در ۶ ماه و نیم گذشته یک میلیون و ۲۷۰ هزار فقره تسهيلات به ارزش ۱۸هزار ميليارد تومان پرداخت کرده‌ايم. پيش‌بيني ما پرداخت بيش از ۲.۵ ميليون فقره تسهيلات به ارزش ۲۵هزار تا ۳۰هزار ميليارد تومان است. نسبت معوقات بانک هم‌اکنون زير يك درصد است.

 

ابراز خرسندی از تعامل با بانک مهر ایران

در بخش دیگری از مراسم هاشمی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرد: جا دارد از رويکرد بانک مهر ايران تقدير کنم؛ زيرا مخاطبان و مشتريان خود را اقشار متوسط و پايين جامعه تعريف كرده است. از اين باب خوشحاليم كه تعاملات خود را با اين بانك بيشتر كرده‌ايم. هدف ما كاهش آلايندگي‌ها و بهبود هواي شهر تهران است.

وی همچنین گفت: یکی از روش‌هاي تأمين مالي در شهرداري‌هاي دنيا استفاده از وجوه اداره شده است. در اين روش کار مشترکي بين بانک و دستگاه اجرايي انجام مي‌شود.

هاشمی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه قطعاً این یک توافق برد-برد است. اگر منابع سازمان در بانک رسوب کند، به نفع كساني استفاده مي‌شود كه نيازمندان جامعه هستند. اگر هم سازمان از منابع بانك استفاده كند، كساني كه اقشار متوسط هستند مانند رانندگان تاكسي از تسهيلات قرض‌الحسنه برخوردار شده‌اند.

وی این‌طور ادامه داد: خوشبختانه سقف اکنون تسهیلات قرض‌الحسنه بهتر شده است. پیش از اين ۵۰ ميليون تومان به رانندگان تاکسي تخصيص داده مي‌شد و اکنون تا ۷۰ ميليون تومان قابل پرداخت است. اميدواريم بتوانيم با اين تفاهم‌نامه به رانندگان تاکسي كمك كنيم. بازپرداخت تسهيلات براي دوچرخه ۱۲ ماه و براي تاكسي تا ۶۰ ماه در نظر گرفته شده است. از نظر ريالي نيز سه سقف تسهيلاتي براي دوچرخه، موتورسيكلت و تاكسي تعريف شده است.

هاشمی تأکید کرد: این تفاهم‌نامه آغاز خوبی است و از اين اتفاق خرسنديم. اميدواريم در مذاکرات بعدي سقف منابع خود را افزايش دهيم و اين همکاري‌ها به نفع شهرداري تهران و بانك قرض‌الحسنه مهر ايران باشد.

انتهای پیام/