ورود 105 هزار تن سویای وارداتی به شرکت خاوردشت علی آباد کتول

معاون بازرگانی شرکت کشت و صنعت خاوردشت شهرستان علی آباد کتول از ورود 105 هزار تن سویای وارداتی به این شرکت خبر داد و گفت: روند تحویل این میزان سویا از ابتدای شهریورماه جاری آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

محمد روزبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه از سویا و کنجاله سویا به عنوان دو منبع مهم در تامین خوراک دام و طیور نام برد و گفت: دانه های مغذی سویا برای غنی سازی خوراک دام و طیور تقاضای زیادی دارد، اما میزان تولید سویا در داخل کشور به این منظور، پاسخگوی کامل نیاز بازار نیست، لذا مسئولین و شرکت ها مجبور هستند با واردات دانه سویا، این کمبود را جبران کنند.
وی اظهار کرد: سویا یکی از محصولاتی است که پس از روغن گیری، کنجاله ی آن به صورت پرک و پلیت در بازار برای مصارف انواع دام و طیور عرضه می شود.
روزبه تاکید کرد: اولویت اول کشور در تامین نیاز خوراک دام و طیور، سویای تولید داخل کشور بوده و سپس در صورت نیاز، واردات این محصول از دیگر کشورهاست که از لحاظ کیفیت تفاوتی با یکدیگر ندارند.
وی با اشاره به اینکه در 5 ماهه نخست جاری، 60 هزار تن دانه ی روغنی، وارد این شرکت شده، گفت: روند ورود این محصول استراتژیک دامی از ابتدای شهریورماه جاری سرعت بیشتری گرفته و در این ماه حدود 105 هزار تن دانه سویا وارد این شرکت می شود.
معاون بازرگانی شرکت کشت و صنعت خاوردشت علی آّباد کتول با اشاره به اینکه این شرکت با ظرفیت کامل در حال فعالیت است، تصریح کرد: از میزان 105 هزار تن سویای وارداتی، 45 هزار تن به طور مستقیم توسط شرکت خاوردشت و مابقی به طور کارمزدی در حال ورود و تحویل به این شرکت است که بخش قابل توجهی از نیاز دام و طیور کشور به کنجاله سویا را تامین می کند.
انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه