کانون مدرسه محل رشد استعدادها برای اقتدار ایران است

زرین نامه: کانون انسان‎ساز مدرسه محل رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‎های دانش‌آموزان برای اقتدار ایران اسلامی است.

به گزارش زرین نامه به نل از فارس، جواد قناعت بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان گلستان تقارن سال تحصیلی جدید را با هفته دفاع مقدس که یادآور مجاهدت و ایثارگری‎های دلاورمردان غیور سرزمین ایران است را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: سال جاری به سبب تقابلی که نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران دارد سال حساسی است چرا که شاهد خیزش‎های مردمی در منطقه و در سایر کشورها هستیم و این بیداری به تأسی از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.
 
وی کسب رتبه‎های بین‎المللی توسط محققان و اندیشمندان ایرانی را ماحصل رویش نسلی بالنده دانست و بیان کرد: ایران رتبه‎های علمی خوبی را در مؤسسات علمی معتبر دنیا در رشته‎های فنی و علوم پایه کسب کرده است که این مهم در سایه کار و همت مضاعف بوده تا پرچم مقدس ایران اسلامی در جای جای جهان به اهتزاز درآید.
 
استاندار گلستان علم‎آموزی و کسب دانش را ضرورتی مهم در اقتدار علمی کشور یاد کرد و بیان داشت: از دانش‌آموزان این انتظار می‎رود که حق مطلب را در سال تحصیلی جدید به خوبی ادا کنند و درس را عمیق و آگاهانه فرا بگیرند تا حرکت توفنده و شتابنده‎ای که نظام جمهوری اسلامی ایران آغازگر شده همچنان بر مدار تعالی پیش برود.
 
قناعت به سه مؤلفه‎ای که مقام معظم رهبری نسبت به علم‎آموزی دانش‌آموزان همواره تاکید می‎کنند اشاره کرد و متذکر شد: تحصیل، تهذیب و ورزش برای رسیدن به اهداف مترقی نظام اسلامی برای فتح قله‎های رفیع علم و دانش می‎تواند مسیر بالندگی را سرعت ببخشد.
 
وی با ذکر خاطره‎ای از دوران تحصیل خود گفت: آن زمان که در دبیرستان تحصیل می‎کردم تقریبا اوایل انقلاب مقارن با درگیری‎ها و مسائل سیاسی بود که 300 گروهک در داخل کشور علیه مبانی نظام و انقلاب اسلامی فعالیت می‎کردند که متاسفانه آنها با این هجمه توانستند بعضی از جوانان را در داخل کشور گمراه و جذب گروهک‎های ضدانقلاب کنند و البته با طلیعه انقلاب بساط ننگ آنها برچیده شد.
 
استاندار گلستان ادامه داد: بصیرت و آگاهی مردم و جوانان سبب شد تا خیلی افراد به دامان انقلاب برگردند البته بعضی نیز فرار را بر قرار ترجیح داده و به کشورهای اروپایی، پاریس، عراق و جاهای دیگر رفتند.
 
وی ذهنیت جوانان و دانش‌آموزان را به چند نکته اساسی توجه داد و تاکید کرد: دانش‌آموزان باید در کنار تحصیل علم و دانش، وفاداری نسبت به مبانی نظام و انقلاب، وفاداری به آرمان‎های امام راحل و شهدا همچنین گوش به فرمان مقام عظمای ولایت را سرلوحه قرار دهند تا در سایه این رهنمودها توطئه‎های دشمنان را خنثی کنند.