فرزندان‌مان را با آثار علامه حسن‌زاده آملی آشنا کنیم/ سالک توحیدی با معیارهای قرآنی معرفی شود

منصوری لاریجانی با اعلام اینکه باید سالک توحیدی با معیارهای قرآنی معرفی شود، گفت: باید خودمان و فرزندان‌مان را با آثار ارزشمند و بی‌نظیر علامه آشنا کنیم زیرا با شعارزدگی کسی دیندار نمی‎شود و باید در عمل حرکت کنیم.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ اسماعیل منصوری‌لاریجانی امشب در مراسم گرامیداشت اربعین ارتحال ملکوتی عالم ربانی، حکیم ذوفنون و سالک توحیدی مرحوم حضرت علامه حس حسن‌زاده آملی، در جمع مردم عزادار مازندران، اظهار کرد: باید حضرت علامه حسن‌زاده آملی را با معیارهای قرآنی، سنجش با آیات و روایات پی برد و در صدد شناسایی معظم‌له برآمد.

وی با بیان اینکه باید در توصیف عالم ربانی و سالک توحیدی بحث‌های مفصل داشت، افزود: معتقدم این ویژگی‌های بارز نیازمند کالبدشکافی علمی و پروژه‌های بزرگ دانشگاهی است.

محقق و استاد برجسته علوم اسلامی و عرفان اسلامی، معارف دینی و دفاع مقدس، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند که هیچ بشر را بدون کتاب و رسل نفرستادیم و باید گفت که خوشا به حال آنان که با بهره‌گیری از قرآن به عنوان کتاب الهی و نبی به مراتب والا رسیدند.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یک سالک توحیدی و عالم ربانی را چیزی جز این راضی نمی‌کند که رهوانش راه او را ادامه دهند، بیان کرد: پس باید راه آن عالم وارسته را ادامه دهیم، فرزندمان را با ایشان و راه‌شان آشنا کنیم.

منصوری لاریجانی با اعلام اینکه راه و رسم استاد بزرگوارمان بسیار ارزشمند و عزیز است، یادآور شد: انسان‌های بزرگ در اندیشه خود طلوع می‌کنند، هیچ وقت غروب ندارند و طلوع در طلوع هستند، کتاب‌شان از گنجینه‌های گوهر روان است و عصاره علوم و دستور سیر و سلوک آنها برای عموم مردم باید توسط ناشران چاپ شده و در صدا و سیما به صورت مستمر برای بهره‌گیری عمومی به نمایش درآید.

وی، استان مازندران را پایگاه علویان در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: در هر شهری آثار بزرگانی همچون حسن‎زاده آملی و جوادی‌آملی باید ره‌توشه باشد.

استاد برجسته اخلاق و عرفان اسلامی با تأکید بر اینکه در هر شهری باید یک مدرسه برای بیان و نمایش آثار و تألیفات گرانبهای حضرت علامه حسن‌زاده‌آملی تأسیس شود، بیان کرد: باید بدانیم با شعارمحوری سیاسی به جایی نمی‌رسیم و حتما شعارها باید در عمل نمودار شود.

این استاد عرفان با اشاره به اینکه بیان ویژگی و خصلت‌های آیت‌الله حسن‌زاده ممکن است ولی رسیدن به درجات والای آن عالم وارسته بسیار سخت است، اظهار کرد: حضرت استاد حسن‌زاده‌آملی عالم ربانی بودند زیرا خداوند در تمام وجودشان جاری شده است و با مراجعه به آثار ایشان درمی‌یابیم که اگر ما فقط با خدا خو بگیریم خدایی می‌شویم و اگر با غیرخدا خو گرفتیم یعنی عبد واقعی نیستیم.

منصوری لاریجانی ادامه داد: باید در زندگی خود سبقه خدایی پیدا کنیم البته علم ربانی کسی است که خدایی شده است، همیشه از بوی معشوق و دیدار معشوق مست است و با او به گفت‌وگو می‌نشیند همچنین اولین گفتمانی که در پیش از خلقت ایجاد شد نیز گفت‌وگو خداوند با ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید با بهره‌گیری از معنویات خود را به کمال برسانیم، انسان الهی شویم و از غیب الهی بهره‌مند شده و لذت و حلاوت بندگی واقعی را بچشیم، گفت: باید خودمان و فرزندان‌مان را با آثار ارزشمند و بی‌نظیر علامه آشنا کنیم زیرا با شعارزدگی کسی دیندار نمی‎شود و باید در عمل حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه