وصول 26 میلیارد تومان مطالبات بانکی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری قضایی در این استان، 26 میلیارد تومان مطالبات بانکی از یکی از بدهکاران کلان بانکی استان وصول شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ حیدر آسیابی افزود: : با پیگیری ستاد اقتصادی مقاومتی دادگستری این استان، سال گذشته ۷۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل، احیا و شرایط بازگشت به کار هزار و ۱۳ نفر ،  فراهم شد.  
وی گفت: در این مدت همچنین با ورود دادگستری استان از تعطیلی   ۳۹ واحد تولیدی و صنعتی که در آستانه تعطیلی ، بیکاری ۲ هزار و ۵۶ نفر جلوگیری شد .
رئیس کل دادگستری گلستان، قرار گرفتن پتروشیمی استان در آستانه آغاز عملیات اجرایی را مهم ترین دستاورد دادگستری استان  در حوزه توسعه استان عنوان کرد و گفت: پس از دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان ،  بیش از 16 ماه کار و تلاش شبانه روزی انجام شد  که در نتیجه آن به زودی کار اجرایی پتروشیمی آغاز می شود که رهاورد آن برای استان 40 هزار میلیارد تومان سرمایه و ایجاد دست کم 6 هزار فرصت شغلی است .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی به پرونده پولشویی در موسسه نور هم یکی از اقدامات بزرگ دادگستری استان بود که در قالب این پرونده  ۶ هزار میلیارد تومان اموال و وجوه وجوه حاصل از این پولشویی را توقیف کردیم که در نوع خود بی نظیر است .
وی ادامه داد: تاکنون 8 جلسه رسیدگی پرونده برگزار شده و امیدواریم حداکثر تا پایان خرداد ، دادگاه خود را صادر کند.
وی در ادامه با شاره با سازش 46 درصدی پرونده های ورودی به شعب شورای حل اختلاف استان گفت: پارسال 22 محکوم به قصاص هم با تلاش های صلح یاران و اعضای این شورا،  دوباره به زندگی بازگشتند .
وی ادامه داد: با رصد و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری  ۴۴ کارچاق کن، ۱۸ وکیل و کارشناس متخلف سال گذشته شناسایی و دستگیر شدند که گام بزرگی در مبارزه با فساد  بود.
وی افزود: مسدود شدن  ۴۰۴ چاه غیرمجاز، آزادسازی ۱۳۰ هکتار حریم و بستر رودخانه ها ، و خلع ید ۵۱۵ هکتار اراضی منابع ملی از تلاش های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه طی سال گذشته بود .
وی ادامه داد: مشکل ۲۵ ساله آب‌بندان‌های غیرمجاز در بستر رودخانه گرگانرود سال گذشته پیگیری و با تخریب ۸۴ آب‌بندان غیرمجاز ۱۰ میلیون مترمکعب به طور عادلانه در پایین‌دست تقسیم شد.

انتهای پیام/