افتتاح 3 پروژه حوزه سلامت در علی آباد کتول

رییس شبکه بهداشت علی آباد کتول از افتتاح 3 پروژه عمرانی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ دکتر حسین دنکوب در نشست با خبرنگاران شهرستان، با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته سلامت در علی آباد کتول،  گفت: 3 پروژه ی مرکز خدمات جامع سلامت روستای قره بلاغ، اورژانس 115 روستای مهدی آباد و سردخانه ویژه نگهداری واکسن در شهر علی آباد کتول در این  هفته افتتاح می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه شبکه بهداشت شهرستان، برای تمرکز زدایی خدمات شهری در حوزه سلامت تلاش می کند، اظهار کرد: در حال حاضر مطب بیشتر پزشکان و داروخانه های شهر در چهارراه جنگلده قرار دارند که باید برای این مشکل چاره جویی شود و زمینه توزیع متوازن مراکز درمانی فراهم شود. 
دنکوب همچنین در بخش دیگری از این نشست به فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف بی رویه دارو اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت رسانه ها در حوزه آموزش همگانی می توانیم به این مهم دست یابیم.
وی همپنین با تاکید بر لزوم کمک به کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، گفت: سیستم بهداشت و درمان شهرستان با همکاری بسیج جامعه پزشکان در قالب کاروان سلامت به مناسبت های مختلف، چندین بار در سال با حضور در روستاها و محلات کم برخوردار شهرستان، به ویزیت رایگان بیماران می پردازد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول در ادامه با اشاره وضعیت ساختمان قدیم بیمارستان حضرت قائم (عج)، گفت: با وجود تکمیل بخش هایی از این بیمارستان در سال گذشته، به دلیل ایرادات فنی در بحث مقاومت و استحکام بنا، روند اجرای پروژه متوقف شد. اما در صورت مشارکت بخش خصوصی در زمینه استحکام بنا، امکان فعالیت این مرکز در طبقات فوقانی میسر خواهد شد که در این خصوص، رایزنی هاآغاز شده است.
دکتر دنکوب در بخش دیگری از این نشست خبری، همچنین با تاکید بر لزوم افزایش تعداد داروخانه های شبانه روزی شهرستان، گفت: 2 نفر از پزشکان داروساز شهرستان برای تبدیل داروخانه هایشان به شبانه روزی اعلام آمادگی کرده اند که در حال بررسی امکانات و شرایط این داروخانه ها هستیم. 
انتهای پیام/