220 هزار اصله نهال در علی آباد کتول غرس می شود/ ایجاد 6 نهالستان در مدارس شهرستان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری علی آباد کتول از سهم 220 هزار اصله ای این شهرستان در «طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور» خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح،22 پویش مردمی برگزار و 6 نهالستان هم در مدارس شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ فتاح قاسمی در نشست با خبرنگاران شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی با اشاره به سهم 17 درصدی علی آباد کتول از سطح جنگلی استان گلستان، گفت: موفقیت طرح های اداره منابع طبیعی در حوزه حفظ و حراست از جنگل ها، در گرو مشارکت فعال مردم در این عرصه است و از همین رو باید فرهنگ سازی عمومی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه به طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور اشاره کرد و افزود: سهم علی آباد کتول در این طرح، کاشت 220 هزار اصله درخت است که از این تعداد 120 هزار اصله با زراعت چوب و مابقی با کاشت گونه های جنگلی در محیط های قابل کشت شهرستان، اجرایی می شود.
 قاسمی همچنین با اشاره به برگزاری 22 پویش در راستای انجام تعهد شهرستان علی آباد کتول در قبال این طرح، اذعان کرد: بیشترین همکاری در زمینه کاشت نهال را بسیج سازندگی با این اداره داشته است.
وی همچنین از ایجاد نهالستان در محیط 6 مدرسه این شهرستان با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: امیدواریم همه مدارسی که دارای فضای مناسب هستند در این طرح مشارکت کنند تا بتوانیم علاوه بر تولید نهال، فرهنگ کاشت و حفاظت از درختان را در دانش آموزان نهادینه کنیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان علی آباد کتول در بخش دیگری از این نشست، به معضلات این حوزه کرد و افزود: قاچاق چوب و زمین خواری از مهمترین مشکلات ما در حوزه منابع طبیعی است که فرهنگ سازی و اجرای قانون برای همه می‌تواند در کاهش این معضلات موثر باشد.
قاسمی در پایان با تاکید بر رویکرد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در حفاظت، توسعه، احیا و بهره برداری از منابع طبیعی گفت: جنگل ها یکی از منابع طبیعی خدادای هستند که با داشتن نگاه علمی و هدفمند، می‌توان علاوه بر ایجاد جاذبه های گردشگری، از ظرفیت های اقتصادی آن نیز بهره برداری کرد که این مقوله علاوه بر مطالعه و استفاده از تجارب دیگر کشورها، نیاز به فرهنگ سازی و دغدغه مندی همه اهالی شهرستان دارد.
انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه