«دامون پوز» نماد اراده جوانی که می خواست وابسته نباشد

رویا که داشته باشی و اراده، مواد لازم برای خواستن و رسیدن به اهداف را داری و آن وقت است که کاری می کنی کارستان. جوان های ایرانی هم که همیشه ثابت کرده اند، اگر بخواهند می توانند.

به گزارش زرین نامه؛ محمد مقیسه یکی از همان جوان هاست که روحیه کارآفرینی دارد. اهل خواستن است. اراده دارد. فرصت شناس است و همه ی اینها با هم سبب شد تا بخواهد با تحولات دنیای دیجیتال و در پی آن تحول در خدمات بانکی همراه شود و با گذشت حدود 5 سال از تعمیر دستگاه های کارتخوان وارداتی تا تاسیس شرکتی دانش بنیان و اشتغالزایی برای چند دَه نفر جوان دیگر پیش رود.
وی که مدیرعامل شرکت دانش بنیان دامون پوز است، افق های امیدبخش و نوینی را در صنعت پایانه های پرداخت الکترونیک یا همان سیستم های پوز ترسیم کرده که وابستگی ما را به دیگر کشورها برای تامین این دستگاه ها به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.
مقیسه اظهار می کند: بسیاری از مشاغل خرد، مشاغل خانگی، دست فروش ها و صاحبان مشاغلی که فاقد جواز کسب یا پروانه فعالیت هستند و در سطح محدود فعالیت اقتصادی دارند، از خدمات دریافت کارت خوان محروم هستند. همچنین دستگاه های کارت خوان ثابت در زمان قطع برق، امکان ارائه خدمات ندارند.
 بر همین اساس ما در سال 98 شرکت دامون پوز را به منظور ارائه خدمات الکترونیکی تاسیس کردیم و امروز با همکاری 30 نفر نیرو به صورت مستقیم و اشتراک 50 هزار مشتری در استان گلستان و دیگر استان ها به فعالان اقتصادی در بخش فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات دستگاه های پوز خدماتدهی می کنیم.
مقیسه با اشاره به همکاری دامون پوز با شرکت های های ارائه کننده خدمات مالی (PSP) می گوید: در حال حاضر با 4 شرکت پاسارگاد، پرداخت نوین، سپهر و فناواکرات همکاری داریم که این شرکت ها زیر مجموعه شاپرک و تحت نظارت بانک مرکزی هستند.
این جوان کارآفرین با بیان اینکه دستگاه پوز هم مانند هر وسیله الکتریکی دیگری دارای طول عمر مفید است و بعد از مدتی غیر قابل استفاده یا از رده خارج می‌شود، اظهار می کند: ما در کشور ماهانه به 150 هزار دستگاه پوز نیاز داریم که این به معنای خارج شدن چیزی حدود یک میلیون دلار در ماه از کشور است.
وی می افزاید: هر چند تولید همه قطعات ریز دستگاه نیاز به وقت و هزینه بالایی دارد، اما در بخش توسعه و تحقیقات شرکت در حال کار بر روی «بٌرد» دستگاه های پوز هستیم که این بخش از دستگاه تا پایان سال طراحی، ثبت اختراع و مالکیت صنعتی آن اخذ شود. البته تولید صنعتی این قطعه به مبلغی در حدود 100 میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم با حمایت های دولت و سرمایه گذاری شرکت دامون این مهم محقق شود. 
مقیسه با بیان اینکه راه اندازی این خط تولید برای 400 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود، می گوید: ما در اولین گام از طرح خودکفایی در تولید کارتخوان ملی، کارخانه تولید قاب دستگاه های کارت خوان را در شهرک صنعتی علی آباد کتول راه اندازی کرده ایم که 12 نفر در آن به طور مستقیم به کار مشغول شده اند.
مدیر عامل شرکت دامون پوز درباره ورود این شرکت به بازارهای منطقه می گوید: در کشور عراق به هیچ عنوان دستگاه پوز وجود ندارد و تمام مبادلات با پول کاغذی انجام می‌شود. در صدد هستیم با برنامه ریزی و در صورت هماهنگی بانک مرکزی ایران و عراق، تامین بخشی از کارتخوان های این بازار را بر عهده بگیریم.
این کارآفرین جوان در بخش دیگری از گفتگوی خود با جمعی از خبرنگاران گلستانی، خطاب به کاسبین، به ضرورت تهیه دستگاه پوز از مراکز معتبر تاکید کرده و می افزاید: خرید از مراکز معتبری همچون شرکت دامون پوز در صورت بروز مشکلات نرم افزاری، سخت افزاری و یا مغایرت در تراکنش ها، از مشتریان خود پشتیبانی می کند تا دچار مشکل مواجه نشوند.
وی همچنین با اشاره به مزیت کارتخوان های شخصی اضافه می کند: همچنین دستگاه های پوزی که توسط بانک ها به کسبه و تجار داده می‌شود، دارای شرایط خاصی است و اگر آن شرایط نظیر تعداد تراکنش ها یا مبلغی که به حساب افراد واریز می‌شود، از میزان مورد توافق با بانک ها کمتر باشد، بانک نسبت به جمع آوری دستگاه اقدام می‌کند. اما دستگاه های شخصی این مزیت را دارند که مالکیت دستگاه مربوط به خود فرد و در هیچ صورتی جمع آوری نمی‌شود و علاوه بر آن ما برای حمایت از مشتریانی که بیشترین تعداد تراکنش را دارند یا مبالغ زیادی جابجا می‌کنند، هدایا و مزایای خاصی را در نظر گرفته ایم. 
مقیسه در پایان این نشست با قدردانی از همه مسئولانی که در سال های اخیر با حمایت از جوانان کارآفرین زمینه توسعه صنعت و اشتغالزایی را فراهم کردند، تاکید می کند: شناسایی چالش های موجود در اقتصاد و صنعت یک ضرورت است که اگر به جوانان بها داده شود، با نیروی جوانی و دانش می‌توانند، بر مشکلات فارغ آیند.
انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه