اعطای 31 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمالان

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر فاضل آباد و بخش کمالان شهرستان علی آبادکتول از اعطای 31 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به 270  نفر از مددجویان این بخش در سال گذشته خبر داد و گفت: با این تسهیلات 500 فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ محمدرضا زمانی در نشست با خبرنگاران شهرستان علی آبادکتول اظهار کرد: خبرنگاران با انعکاس رخدادها و تحلیل ها، نقش پررنگی در تعیین جهت افکار عمومی جامعه دارند.
 وی با اشاره به شجاعت و انگیزه خبرنگاران در حوزه خبر و اطلاع رسانی، گفت: نقش خبرنگاران در انعکاس جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، بی بدیل است. چرا که اگر اصحاب رسانه نبودند، امروز مردم جهان مانند گذشته نسبت به این نسل کشی ناآگاه بودند. شهادت بیش از 150 تن خبرنگار در نوار غزه هم حکایت از اهمیت همین نقش بی بدیل دارد.
زمانی در ادامه از ارائه خدمات کمیته امداد امام (ره) به 2 هزار و 700 خانوار در بخش کمالان خبر داد و گفت: 40 درصد این خانوارها از جامعه شهری و 60 درصد آن ها از جمعیت روستایی هستند. 
وی با قدردانی از اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان مرجع حامی نیازمند، افزود: سال گذشته 30 درصد در بخش صندوق های صدقات سطح شهر و منازل رشد داشته ایم.
زمانی گفت: امکان پرداخت صدقه از کارتخوان نانوایی ها نیز فراهم شده تا مردم بتوانند با استفاده از روش های نوین و آسانتر، صدقات خود را به دست نیازمندان برسانند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش کمالان با تاکید بر سیاست های مردمی سازی و اهمیت همکاری خیرین، گفت: فعالیت کمیته امداد فرا جناحی، فراقومیتی و فرامذهبی و هدف آن گره گشایی از مشکلات مردم است.
وی همچنین از ساخت و واگذاری 98 واحد مسکن مددجویان از سال 1400 تا کنون خبر داد و افزود: این واحدهای مسکونی با مشارکت کمیته امداد، سپاه، بنیاد مسکن، بخشداری، دهیاری ها و شهرداری در شهر فاضل آباد و بخش کمالان خبر داد.
زمانی اشتغال و توانمند سازی مددجویان را سیاست اصلی این نهاد دانست و گفت: ما در کمیته امداد به مددجویان سالم زیر 50 سال دارای دهک درآمدی زیر 3 یا یکی از اعضای خانواده اش را در هر رشته شغلی که علاقه دارد، آموزش داده و سپس تسهیلاتی برای راه اندازی آن شغل به وی می دهیم.
وی با تاکید بر اینکه ما تا پایان مسیر استقلال شغلی، کنار مددجوی خود هستیم، گفت: راهبر از ابتدای آموزش تا راه اندازی، تهیه مواد اولیه، بازاریابی و فروش محصولات یا خدمات در کنار مددجو قرار می گیرد تا زمانی که وی به درآمدزایی برسد و بعد از آن از پوشش کمیته امداد خارج می شود. همچنین اگر مددجو در کارگاهی مشغول به کار شود، به کارفرما به ازای هر نفر 150 میلیون تومان و تا سقف 5 میلیارد تومان وام قرض الحسنه داده می شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش کمالان از اعطای 31 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به 270 نفر از مددجویان کمیته امداد در این بخش و ایجاد 500 فرصت شغلی خبر داد و گفت: با توانمند شدن و ارتقاء دهک درآمدی این مددجویان به رتبه 5 و بالاتر، از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شود.   
وی اذعان کرد: مواردی هم داریم که در ابتدا مددجو بودند و حالا با ایجاد اشتغال به خیر کمیته امداد تبدیل شده اند.
زمانی با اشاره به فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه 40 سرفصل کاری، اعطای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش، پویش جمع آوری لوازم التحریر به کمک خیرین در آغاز سال تحصیلی، اعطای وام کارگشایی، اکرام ایتام و محسنین و اشتغالزایی برای مددجویان را از مهم ترین فعالیت های کمیته برشمرد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش کمالان در پایان گریزی هم به اکرام ایتام و محسنین زد و گفت: ما در بخش کمالان 500 کودک یتیم و محسنین تحت پوشش داریم، اما سرانه ما کمتر از حد کشوری است که از خیرین عزیز و دلسوزان می خواهم در کمک مالی به این کودکان با ما همکاری کنند. 

خبرنگار: نرگس تجری
انتهای خبر/

 
 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه